- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

ابرهای سیاه بر آسمان تبریز: واگذاری باشگاه تراکتور از ایده تا واقعیت

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: سولدو سرمربی جدید تراکتور، نتایج قابل قبول از زمان حضورش در این تیم نگرفته است. او 4 شکست تلخ و سنگین را به این تیم تحمیل کرده است تا دیگر این تیم امیدی برای حضور در رده های اول جدول نداشته باشد. برای اینکه آنقدر امتیاز از دست داده که جبران آن تا پایان فصل تقریبا غیرممکن است.

به گزارش آذرقلم، در چنین شرایط سخت و دشوار، زمزمه واگذاری باشگاه شنیده می شود. خلع مالکیت باشگاه از زنوزی و واگذاری آن به یک مرجع ذی صلاح.

برخی از اخبار و شنیده ها و رویدادهای مربوط به این موضوع در طی دو روز گذشته را با هم مرور می کنیم:

با رضایت زنوزی؛ تراکتور واگذار می‌شود
با رضایت محمدرضا زنوزی باشگاه تراکتور تبریز در هفته آینده به یک شرکت دولتی واگذار خواهد شد.
به گزارش “ورزش سه”، بنا بر خبری که به دست ما رسیده باشگاه تراکتور به زودی و در هفته آینده مالک جدیدی پیدا خواهد کرد و یک شرکت دولتی هدایت این باشگاه را برعهده خواهد گرفت.
تراکتوری ها که امروز با یک حکم سنگین فیفایی نیز مواجه شده‌اند، به نظر با حضور یک شرکت دولتی با حساب و کتاب بیشتر در رقابت های لیگ برتر حاضر خواهند بود.
این در حالی است که قبل از شروع رقابت های لیگ برتر بیست و یکم نیز زمزمه هایی درباره واگذاری تراکتور وجود داشت اما در نهایت زنوزی حاضر شد که به مالکیت خود بر این باشگاه ادامه بدهد و هزینه های تیم را بپردازد.
حالا با گذشت چند ماه زنوزی رضایت به واگذاری باشگاه تراکتور داده و شاهد مالکیت یک شرکت دولتی از این پس بر این باشگاه پرطرفدار خواهیم بود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور:
تراکتور در خط حمله مشکل دارد/ حریف از اشتباهات ما استفاده کرد
سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: تراکتور در خط حمله مشکل دارد و باید این خط تقویت شود.
زونیمیر سولدو عصر چهارشنبه در نشست خبری بعد از بازی با ذوب آهن اصفهان در تبریز که با برتری یک بر صفر تیم اصفهانی به پایان رسید، گفت: باتوجه به تغییراتی که در بین دو نیمه دادیم، نیمه دوم بازی بیشتر در اختیار ما بود و چندین موقعیت داشتیم، ولی به گل نرسیدیم.
وی اظهار داشت: بازی خیلی سختی برای هر دو تیم بود. حریف در نیمه اول تسلط بیشتری بر بازی داشت و از اشتباهات ما استفاده کرد، اما شانس گلزنی آن چنانی روی دروازه‌ها ایجاد نشد و آنان روی اشتباه مدافع ما به پنالتی و گل رسیدند.
وی افزود: تیم در کار حمله باید بهتر شود. اما فرصت کافی نداشتم. من از همان روز اول گفته‌ام که تراکتور قدرت زیادی ندارد و باید تقویت شود. ما در فاز تهاجمی به خاطر کمبود بازیکن مشکل داریم و فصل سختی پیش رو خواهد بود.
سرمربی تراکتور ادامه داد: ما امروز بازی بدی انجام ندادیم، حریف بعد از دستیابی به گل، با انجام بازی بسته کار را در نیمه دوم برای ما سخت کرد. ما در تمرینات کارهای تاکتیکی را تکرار می‌کنیم، ولی برای رسیدن به تیم مدنظرم به زمان نیاز دارم.

وی افزود: باتوجه به تغییراتی که در بین دو نیمه دادیم، نیمه دوم بازی بیشتر در اختیار ما بود و چندین موقعیت داشتیم، ولی به گل نرسیدیم.
سرمربی کروات در مورد ناکامی تیمش در گلزنی در مقابل هوادار و ذوب آهن گفت: تیم در کار حمله باید بهتر شود. اما فرصت کافی نداشتم. من از همان روز اول گفته‌ام که تراکتور قدرت زیادی ندارد و باید تقویت شود.
او درباره عملکرد ضعیف تراکتور در حمله اظهار داشت: ما در فاز تهاجمی به خاطر کمبود بازیکن مشکل داریم و فصل سختی پیش رو خواهد بود.

سولدو: تراکتور قدرت خوبی ندارد
سرمربی کراوات تیم تراکتور با بیان اینکه نفرات کافی در اختیار ندارد، گفت: تیم تراکتور قدرت خوبی ندارد و باید تقویت شود.
زونیمیر سولدو شامگاه چهارشنبه در نشست خبری پس از بازی تیم های تراکتور و ذوب آهن افزود: امروز بازی سختی مقابل تیم ذوب آهن داشتیم و تیم مهمان در نیمه نخست در وسط میدان بهتر بازی کرد.
سرمربی تیم فوتبال سرخ پوشان تبریز خاطرنشان کرد: تیم مقابل در یک اشتباه دفاعی ما صاحب پنالتی شدند و در نهایت به گل دست یافتند.
سولدو با بیان اینکه در نیمه دوم بازی در اختیار ما بود، گفشت: چندین موقعیت به دست آوردیم ولی به گل دست نیافتیم و نتیجه را واگذار کردیم.
وی در خصوص عدم نتیجه گیری تیم تراکتور در هفته های اخیر پاسخ داد: تیم ما قدرت خوبی ندارد و باید تقویت شود و ما برای رسیدن به این هدف تلاش می کنیم و قبول می کنم که تیم در رو به جلو بودن مشکل دارد و این قضیه به این علت است که تیم نفرات کمی دارد.
سولدو در پاسخ به این سوال که تا نیم فصل باید شاهد این شکست ها باشیم، اظهار کرد: نمی توان هیچ پیش بینی خاصی از بازی کرد و ما بازی به بازی پیش می رویم.
تیم تراکتور در هفته دوازدهم و در یک بازی خانگی یک بر صفر مغلوب تیم ذوب آهن شد تا با ۱۱ امتیاز از دوازده بازی به رده دوازدهم سقوط کند و به نیم فصل چشم بدوزد .

باشگاه تراکتور: آماده تحویل تیم به هیات فوتبال هستیم
باشگاه تراکتور در خصوص موضوع تحویل باشگاه به هیات فوتبال، بیانیه‌ای صادر کرد‌.
طی روزهای اخیر بار دیگر موضوع تحویل باشگاه تراکتور بر سر زبان‌ها افتاده که به باور ما امر جدیدی نیست. تیم‌داری بخش خصوصی در شرایط اقتصادی فعلی کشور با مشکلات بسیاری مواجه بوده که پیش‌تر اعلام شده است.
علی ایحال هلدینگ دریک به‌عنوان مالک باشگاه تراکتور، پیش از شروع فصل به‌صورت کتبی و رسمی، آمادگی‌ خود را برای تحویل باشگاه به هیات فوتبال و مسؤولان مربوطه اعلام کرده بود و آقایان در آن مقطع وعده در اختیار گرفتن تیم طی ۱۰ روز را داده بودند ( پس از بازگشت تیم از قطر) و بعد از آن اقدام خاصی از سوی آنها صورت نگرفته است.
علی‌رغم خلف وعده مسؤولان، به احترام هواداران و حفظ آرامش آنان، اقدامات لازم برای آماده‌سازی تیم و باز کردن پنجره نقل و انتقالات را انجام داده و تیم با کادرفنی کامل مسابقات را پیگیری می‌کند. با این وجود ما همچنان روی حرف خود بوده و آماده تحویل تیم به هیات فوتبال هستیم و معترضین به شرایط موجود و درخواست کنندگان واگذاری تیم، باید مطالبات خود را از هیات فوتبال و مسؤولان امر داشته باشند.
تاکید می‌شود که هیات مدیره و مدیریت باشگاه تا زمان تحقق وعده مسؤولین فوتبال استان، کما فی سابق با تمامی توان اقدامات لازم برای باز کردن پنجره نقل و انتقالات و تقویت تیم در نیم فصل را پیگیری خواهد نمود.

هواداران تراکتور خواستار شدند: انتقال مالکیت باشگاه تراکتور به صنایع مس
پویشی ثبت شده که امضاکنندگان آن خواستار انتقال مالکیت باشگاه تراکتور به صنایع مس شدند.
تعدادی از هواداران تراکتور با تشکیل کمپین خواستار انتقال مالکیت باشگاه تراکتور به صنایع مس شدند.
در متن درخواست هواداران آمده است: به دلیل عدم تعهد مدیران باشگاه تراکتور و سوء‌استفاده از برند باشگاه تراکتور و همچنین تاثیرات سوء روحی و روانی به مردم آذربایجان‌شرقی، خواستار انتقال باشگاه تراکتور به صنایع ملی مس هستیم.
تیم تراکتور در سال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار گردیده است. در این فصل به دلیل مشکلات مالی باشگاه تراکتور عملکرد قوی در نقل و انتقالات نداشته و در حال حاضر با ۱۱ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار داشته و تنها با تفاضل گل بهتر از تیم پانزدهم جدول بالاتر قرار گرفته است.

فرهنگی: وضعیت تیم تراکتور دوشنبه تعیین تکلیف می شود
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: روز دوشنبه جلسه ای در مورد وضعیت باشگاه تراکتور با مسوولان صنایع مس خواهیم داشت.
محمدحسین فرهنگی اظهار داشت: از خیلی وقت پیش پیگیر قضیه تیم تراکتور هستیم و در این مورد به نتایجی هم دست یافته که در صورت اعلام آمادگی مالک باشگاه تراکتور، فرآیند انتقال باشگاه تراکتور آغاز خواهد شد.
وی افزود: روز دوشنبه جلسه ای با حضور مسوولان وزارت صمت، صنایع مس و استاندار آذربایجان شرقی و بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان و تعدادی از نمایندگان استان برگزار می‌شود و در مورد انتقال مالکیت باشگاه تراکتور تصمیماتی اتخاذ می‌شود.
فرهنگی افزود: توافق قبلی مبنی بر تعیین تکلیف بدهی باشگاه تراکتور بوده و مسوولان مس را متقاعد کردیم که مالکیت باشگاه تراکتور را تقبل کنند.
وی اضافه کرد: این جریان تنها در صورت پرداخت بدهی باشگاه از سوی مالک فعلی ممکن بوده و مس زیر بار بدهی باشگاه تراکتور نمی رود و در صورت که زنوزی بدهی این باشگاه را صفر نکند، بعید است مس مسولیت باشگاه تراکتور را تقبل کند و همین شرایط فعلی در باشگاه تراکتور خواهد ماند.

ششگلانی: مدیریت تراکتور را بر عهده نمی گیریم!
رئیس هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی در واکنش به بیانیه باشگاه تراکتور گفت، اصلاً امکان ندارد در گذشته قول و قراری برای واگذاری باشگاه تراکتور به هیئت فوتبال گذاشته شده باشد.
به گزارش آذرقلم به نقل از تسنیم، جواد ششگلانی در واکنش به بیانیه باشگاه تراکتور و اعلام آمادگی این باشگاه برای واگذاری سرخپوشان تبریزی به هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ما هم در فضای مجازی این بیانیه را دیدیم. از همان زمان هم پیگیر هستیم تا ببینیم موضوع چیست. تا امروز که چنین صحبتی (واگذاری باشگاه به هیئت فوتبال) نبوده است. آقای استاندار هم گفته بود که ما پیگیر هستیم که تراکتور و ماشین‌سازی سر و سامان پیدا کنند. او پیگیر است و ما هم دو سه روز پیش وضعیت تیم‌های استان را پیگیری کردیم. استاندار شخصاً وضعیت تراکتور را دنبال می‌کند و ان‌شاءالله پیگیری‌ها به نفع فوتبال استان و هواداران خواهد بود.
وی در واکنش به این موضوع که آیا پیگیری‌های مسئولان استان آذربایجان شرقی به واگذاری امتیاز باشگاه تراکتور ختم خواهد شد، گفت: این تصمیم مربوط به ما نیست. چه در ارتباط با ماشین‌سازی و چه تراکتور، طبیعتاً تصمیمات در سطح استانی خواهد بود و تصمیم جمعی گرفته خواهد شد. باید در این ارتباط تمام ابعاد ماجرا در نظر گرفته شود. منتهی کسانی که بحث تراکتور را دنبال می‌کنند بدانند که هیئت فوتبال استان، استانداری و سایر مسئولان به شدت پیگیر ماجرا هستند تا به نتیجه خوبی برسند.
رئیس هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی درباره بخشی از بیانیه باشگاه تراکتور که در آن به خلف وعده مسئولان هیئت فوتبال استان در تحویل گرفتن تیم اشاره شده بود، توضیح داد: اجازه بدهید در این مورد جمع‌بندی کنیم و بعد به هواداران اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. اصلاً امکان ندارد چنین اتفاقی افتاده باشد. هیئت فوتبال در مدیریت باشگاه و تصمیم‌گیری وظیفه‌ای ندارد و جزو وظایفش نیست. هیئت فوتبال نظارت می‌کند و می‌تواند نظراتش را به باشگاه و مسئولان زیربط انعکاس بدهد تا تصمیم‌گیری شود.
«گفته می‌شود جلسات واگذاری باشگاه تراکتور به شرکت مس طی چند روز گذشته برگزار شد و قرار است در آینده نزدیک دوباره از سر گرفته شود.»، ششگلانی در پاسخ به طرح این موضوع یادآور شد: ما هم پیگیر این موضوع هستیم. قبلاً این موضوع مطرح شده بود و نمایندگان مجلس صحبت کرده بودند. این موضوع مطرح شده، اما تصمیم‌گیری نشده است. این جزو همان مواردی است که استاندار و نمایندگان مجلس پیگیر آن هستند و ما هم منتظر نتیجه‌اش هستیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]