- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

ائل گولی تبریز ثبت جهانی می شود

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آذرقلم: مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری آذربایجان شرقی گفت: از وزیر میراث فرهنگی درخواست کرده ایم باغ یا پارک ائل گولی‌ را در لیست بناهای ثبت جهانی قرار دهیم.

ائل گولی تبریز ثبت جهانی می شود

به گزارش آذرقلم، ااحمد حمزه زاده امروز در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز  با اشاره به مضرات کرونا به حوزه گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: امروز ۷۵ میلیون شغل در دنیا در خطر است و بیش از ۳۰ هزار نفر در استان که در میراث فرهنگی فعالیت می‌کردند  کرونا با مشکلات متعددی روبه رو کرده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های بازسازی میراث فرهنگی در شهر تبریز ادامه داد: یکی از مرمت‌های مهم میراث فرهنگی مرمت ۸ ماهه بازار «ایکی قاپیلی»‌ بود که انجام پذیرفت.

حمزه زاده تصریح کرد: ۹۵ درصد از عرصه ربع رشیدی آزاد شده و ۵ درصد باقی مانده نیز امیدواریم تملک شود تا پس از اکتشاف و احیا به مردم تبریز ارائه شود.

 وجود برخی تناقض ها میان شهرداری و میراث فرهنگی 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری آذربایجان شرقی وجود برخی تناقض ها میان شهرداری و میراث فرهنگی موجب سو استفاده افراد سودجو دانست و افزود: مطالعه بافت تاریخی شهر تبریز درحال انجام است تا مشکلات در این زمینه نیز برطرف شود.

وی با اشاره به ۸۲ پروژه فعال در  حوزه سرمایه گذاری گفت: ۲۵ پروژه از این تعداد در تبریز است و ۵۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در تبریز است . ۳۱ پروژه هتل سازی در استان درحال اجرا است که ۱۷عدد از آنها در تبریز درحال اجرا است.

حمزه زاده اظهار داشت: از مصوبات شورای شهر در تدوین بسته های حمایتی برای گردشگری و تخفیفات در بحث ارائه پروانه ساخت هتل تشکر می‌کنیم و به اطلاع می رسانم که امروز ۴ هتل پنج ستاره و ۷ پروژه ۴ ستاره در استان درحال ساخت است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]