- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آیا توشاک چوب صداقت و حرفه ای گری اش را خورد؟

یادداشت ورزشی: طاهر صاحبی

آذرقلم: مهندس زنوزی پاسخ دادند که توشاک به علت عدم موافقت سازمان لیگ با تغییر بازی تراکتور، استعفا داده اند. اگر یک مربی با این بهانه برگه استعفایش را امضا کند. تا حالا باید هیچ مربی ای روی صندلی لیگ برتر باقی نمی ماند! خصوصاً آنکه توشاک از کشوری می آید که به بازی های پرفشار عادت دارند.
تناقضات جایی بیشتر آشکار می شود که مربی برای مذاکره برای مبلغ فسخ راهی ترکیه می شود. اگر توشاک خود، استعفا داده پس برای چه چیزی مذاکره می کنند؟ غیر از این است که محترمانه عذر توشاک را خواسته اند؟
سال ها پیش شایعاتی دهان به دهان چرخید که عده ای موافق موفقیت های تونی نیستند و عده ای به کمک کم کاری و مصدومیت خیالی چند بازیکن تیم، نسخه تونی را برای همیشه پیچیدند. کار به شکایت نیز کشید اما هرگز اصل ماجرا برای هواداران تراکتور مشخص نشد.
اخراج بی مورد شجاعی، و انتقاد وی به سیستم توشاک در برنامه تلوزیونی، اعتراض عجیب دژاگه در کنار صحبت های تقوی در اولین تمرین بدون توشاک و سکوت دو کاپتان تیم در مقابل اعتراض سایر بازیکنان، ذهن هواداران را درگیر کرده است. خصوصاً آنکه به نظر، دستیاران و کمک های داخلی توشاک، مشاوره های چندان درستی به وی نداده اند.
عمده مشکل تراکتور حضور چندین نفر در پستی ست که عملاً با وظایف یک سرمربی تداخل دارد. ابتدا حضور خطیبی، مهاجری پدر و سپس پسر و حالا تقوی و سایرین عرصه را برای اختلاف سلیقه با توشاک تنگ کرد. شاید یک مورد تفاوت توشاک با بقیه در کیفیت فنی بازیکنی نظیر استوکس با خرید های بی کیفیتی بود که قبل از توشاک به خدمت گرفته شد.
عمده نگرانی هواداران تکرار این شرایط حتی به قیمت ضربه زدن به تراکتور، مالک محترم و هواداران برای سوء استفاده عده ای از نام تراکتور برای رسیدن به شهرت و ثروت باد آورده است. اشتباهی که توشاک در عدم انتخاب دستیار خارجی و آنالیزور قابل اعتماد، کرد نباید از سرمربی خارجی بعدی سر زده شود.
انتخاب تمامی دستیاران خارجی توسط خود سرمربی و حمایت مالک از کادر فنی می تواند دغدغه هواداران را تا حدودی کاهش دهد. چنانچه در این برهه یک مربی ایرانی یا یک مربی خارجی بی کیفیت استخدام شود، شایعات توطئه علیه توشاک (در واقع علیه تراکتور و هواداران و زنوزی) به دست دلالان، ایجنت ها وبرخی منفعت طلبان بومی و غیر بومی به واقعیت نزدیک تر خواهد شد.