- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آمار مبتلایان به کرونا در بناب 3 برابر شد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: فرماندار بناب با بیان اینکه آمار مبتلایان کرونا در بناب سه برابر شده است، گفت: طبق آمارهای ارائه شده استفاده از ماسک از سوی مردم به شدت کاهش یافته است.
به گزارش آذرقلم، امین رفیعی امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بناب با اشارهبه عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم اظهارکرد: به علت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در روزهای اخیر آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از ویروس کرونا 2 تا 3 برابر در بناب افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: استفاده از ماسک توسط مردم در شهرستان به 20 درصد کاهش یافته است.
رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان بناب با تأکید بر احساس مسئولیت دستگاه های اجرایی در زمینه مقابله با کرونا بیان کرد: عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی با عادی انگاری جامعه از هیچ دستگاه و نهادی سلب مسئولیت نمی کد و همه باید به وظایف خود عمل کنند.
رفیعی سپس بر ممنوعیت برگزاری هرگونه همایش و مراسمات در سطح شهرستان تأکید و اظهار کرد: مدیران ادارات در صورت ضرورت جلسات را بصورت ویدئو کنفرانس برگزار کنند.

وی در خصوص مراسم تشییع و تدفین اموات نیز یادآور شد: حضور افراد به غیر از بستگان درجه یک اموات هنگام تشییع و تدفین ممنوع است.

فرماندار بناب در ادامه شهرداری را ملزم کرد ضمن انجام ضدعفونی اماکن عمومی و ناوگان شهری نسبت به ایجاد محدودیت در تفرجگاه ها و پارک های شهر اقدام کند.

اوج گیری دوباره کرونا در بناب/ بناب در مسیر فاجعه انسانی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب گفت: اگر برخی محدودیت ها اعمال نشود، شاهد فاجعه انسانی طی روزهای آتی در بناب خواهیم بود.

علی نیّرپور امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بناب از مثبت بودن بیش از یک هزار و 650 نفر بیمار کرونا در شهرستان بناب خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای اسفند ماه سا ل98 تاکنون 700 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) بناب بستری شده اند.
وی افزود: طی این مدت 119 نفر فوتی مشکوک به کرونا در شهرستان بناب داشته ایم که 50 نفر از آنها با تست کرونای مثبت بوده اند و مابقی مشکوک به کرونا ثبت شده اند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با اشاره به ضرورت اعمال محدودیت های سخت طی روزهای آتی در شهرستان بناب تصریح کرد: اگر تمهیدات جدی صورت نگیرد طی روزهای آتی شاهد فاجعه انسانی در این شهرستان خواهیم بود.
نیّرپور اذعان کرد: در هفتم شهریور ماه تعداد مبتلایان به کرونا بستری در بیمارستان بناب 3 نفر بودند که طی روزهای اخیر تعداد بستری ها به مراتب افزایش یافته و هم اکنون 33 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان بناب بستری هستند و پیش بینی می شود تعداد بستری ها تا پایان امشب به 40 نفر نیز افزایش یابد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]