- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آقای وزیر آموزش و پرورش! آزمون دوباره دانش آموزان سمپاد را متوقف کنید!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: به دنبال انتشار خبری مبنی بر اجباری شدن آزمون دوباره برای ورود دانش آموزان سمپادی به مقطع دوم متوسطه ، موجی از نگرانی والدین و این دانش آموزان را آن هم در فصل امتحانات فرا گرفت.
به گزارش آذرقلم، برخی از دانش آموزان و والدین آنها با نگارش نامه ای، از وزیر آموزش و پرورش خواستند تا مصوبه اخیر را ملغی و کان لم یکن اعلام نماید.

سمپاد یا همان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، سازمانی است که بر روی مدارس تیزهوشان و یا همان استعدادهای درخشان نظارت می کند. مدارس سمپاد، جزو بهترین مدارس در کشور ایران می باشند که با ایجاد یک فضای رقابتی مناسب سطح علمی دانش آموزان را بالا می برند. سازمان سمپاد در حال حاضر، بر مدارس تیزهوشان در سراسر کشور نظارت دارد. دانش آموزانی که دارای شرایط مدارس سمپاد می باشند، می توانند در آزمون های ورودی مدارس سمپاد شرکت نمایند؛ دو درصد دانش آموزان کشور در مدارس سمپاد درس می خوانند.
متن نامه اعتراضی دانش آموزان که تاکنون به امضای بیش از بیست هزار نفر از والدین دانش آموزان رسیده به این شرح است:

جزئیات و منابع آزمون ورودی مدارس سمپاد اعلام شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

وزیر محترم آموزش و پرورش
با سلام و احترام،
به‌تازگی خبری منتشر شده است که دانش‌آموزان سمپاد برای ورود به مدارس دوره دوم متوسطه، باید آزمون دوباره بدهند. این قانون باعث شده است که بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان ناراحت و نگران شوند. آزمون دادن به دانش‌آموزان در هر مقطعی از تحصیلات، یک فرآیند پر خطر و پر استرس است. با این‌حال، در این مورد دلایل بسیاری برای عدم قابل قبول بودن این قانون وجود دارد.
اولاً، سمپاد یک مجموعه آموزشی با کلاس‌های کاملاً ویژه است. به عبارت دیگر، هزینه‌هایی را بابت تحصیل در این مجموعه پرداخت کرده‌اند. حال با صدور چنین قانونی، به‌نظر می‌رسد که سمپاد به عنوان یک مجموعه آموزشی با کیفیت، شناسایی و تأیید نشده است.
دوماً، این قانون باعث می‌شود که دانش‌آموزان سمپاد احساس تبعیض کنند. چرا باید فقط دانش‌آموزان سمپاد آزمون دوباره بدهند؟ آیا دلایل قابل قبول وجود دارد که فقط برای این مجموعه آموزشی، چنین قانونی صادر شود؟
سوماً، این قانون باعث می‌شود که خانواده‌های دانش‌آموزان سمپاد به نظام آموزشی کشور اعتماد نکنند. با صدور چنین قانون‌های نامتعارفی، به نظام آموزشی کشور خسارت می‌رسد.
با تأکید بر این نکات، ما به‌عنوان گروه فعال در حق حقوق دانش‌آموزان، به‌شدت علیه این قانون اعتراض داریم. ما از وزیر آموزش و پرورش استدعا داریم که فکری برای چاره‌جویی از این وضعیت بیندیشد.
باتشکر؛ جمعی از دانش‌آموزان سمپاد[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]