- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آقای واعظی! لااقل نمک بر زخم مردم نپاشید!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یادداشت روز: محمد امین خوش نیت
آذرقلم: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در یادداشتی نوشته: «بارها گفته‌ایم،‌ باز هم می‌گویم نرخ فعلی ارز را غیرواقعی می‌دانیم و معتقدیم این نرخ با واقعیت‌های اقتصادی کشور همخوان نیست.»
حکایت جالبی است. مصداق آن مثل تاریخی است:
از کرامات شیخ ما این است
شیره را خورد و گفت : شیرین است!
آقای واعظی! ممنون از این همه درک و فهم و اطلاع رسانی تان! اگر شما اکنون به غیرواقعی بودن نرخ ارز پی برده اید مردم ما سالهاست به این واقعیت پی برده اند!
ما هم بارها گفته ایم و باز هم می گوئیم: ما هم شما و تیم تان را برای مدیریت جامعه «غیرواقعی» می دانیم! معتقدیم که «کفایت، لیاقت و نعمت خدمت به ملت» باید نصیب مخلصان و دردآشناهای جامعه بشود. افرادی مثل شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید آقامهدی باکری و نه افرادی که در باستی هیلز و شمال تهران ویلاهای هزار متری و استخر و جکوزی اختصاصی دارند. ما هم معتقدیم که دست های دلالان در کارند که سکان اقتصاد و مدیریت جامعه را به دست گرفته اند و از شما کاری بر نمی آید!
آقای واعظی! «واقعیت اقتصادی» را برای مردم ما توصیف نکنید. آنها در روزگاری که چنگال کرونا بر گلویشان فشرده می شود این تعاریف تئوریک و آکادمیک را که بیشتر مصرف رسانه ای و تبلیغاتی دارد بهتر از شما درک می کنند و آن را با پوست و خون و استخوان خویش لمس می کنند.

آقای رییس! مردم آذربایجان ضرب المثل ترکی زیبایی دارند. «دانیشماخ باشارمیسان، دانیشماماخ دا؟!» (ترجمه و تفسیر آن بر عهده مشاوران تان) !
آقای واعظی! لطفا نمک بر زخم مردم نپاشید! بگذارید مردم با همین دردهای نهفته و نگفته خویش بسوزند و بسوزند.
به قول باباطاهر عریان:
اگر نوشم نه‌ای نیشم چرایی
نمک پاش دل ریشم چرایی![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]