- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آقای استاندار! داغ سکوت شما بیشتر از آتش «قره داغ» دل ما را سوزاند!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یادداشت روز: محمدامین خوش نیت

آذرقلم: «قره داغ» به معنی لفظی «کوه سیاه» منطقه ای است منحصر به فرد چه از نظر تاریخی و چه از نظر جغرافیایی در قلب آذربایجان! حالا این جغرافیای سرسبز با جنگل ها و گونه های گیاهی خاص و ثبت شده خود در یونسکو، دچار آتش سوزی شده و با قره داغ به معنی «داغ سیاه» همخوانی و قرابت بیشتری پیدا کرده است! اما تلخ تر و سوزان تر از داغ آتش جنگل ها، داغ سکوت استاندار و سایر مسئولان ارشد استان ماست که دل های اهالی بومی منطقه و آذربایجان را می سوزاند.

آقای استاندار! اختیار و اقتدار والی گری تان را نشان دهید. اینجا دیگر فرهیختگی دانشگاه و متانت علمی و اخلاقی جواب نمی دهد. مکاتبات اداری و بروکراسی تا به نتیجه برسد نه از تاک نشان خواهد ماند و نه از تاک نشان!

چه معنی دارد که خلبان های اعزامی از مرکز، به جای به کار گرفتن تمام توان خود برای اطفای حریق و قبل از هر اقدام و احساس مسئولیت به دنبال تفریح و اقامت خود در هتل پنج ستاره و خورد و خوراک و پاداش خود باشند؟ (ادعای فرماندار کلیبر)

چه معنی دارد خلبانی آماتور و بی تجربه با بالگردی فرسوده و ناکارآمد به منطقه اعزام کنند تا او هم نداند که کجا باید آب بریزد و نتواند تشخیص دهد که شاسی ریزش تانکر آب را کی و کجا باید فشار دهد؟ بالگرد اطفای حریق به نقاطی که برای تخلیه آب تعیین شده بود توجهی نکرد و در واقع سرمایه و منابع هدررفت. علی‌رغم منت‌کشی و خواهش برای اطفای هوایی حریق؛ هیچ تأثیری در کنترل و مهار آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران نداشت و بالگرد هرجا که دلخواه خود بود آب بسکت را تخلیه کرد! ( ادعای مسئول آتش‌نشانی کلیبر )

مگر اینجا عرصه خیمه شب بازی و صحنه آزمون و خطاست؟ جنگل های تاریخی این منطقه در آتش حرمان و بی تدبیری بیشتر می سوزند تا آتش ظاهری.

اگر نبود باران رحمت الهی و همکاری صادقانه و دلسوزانه اهالی بومی، کشاورزان و نیروهای بسیج در کنترل این حریق چه بسا زیان های بسیاری به این گنجینه سبز و ذخایر زیست محیطی ایران و آذربایجان وارد می شد.

لطفا کمی از خودتان در برابر زورگویی و بی تدبیری مرکزنشینان از خودتان تحکم و اقتدار نشان دهید. واکنش شما بی تردید در سینه تاریخ و خاطره مردم آذربایجان ثبت خواهد شد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]