- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آقای استاندار! حرف های مراسم معارفه فراموش شد؟ کدام مکانیزم توسعه؟!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یادداشت سیاسی: محمد امین خوش نیت

آذرقلم: تصمیم داریم هر چند وقت یک بار مواضع و سخنان عجیب و غریب برخی از مسئولان را به نقد کشیده و در مورد حرف هایی که مبنای منطق و استدلال و شهود ندارند بحث کنیم.

به گزارش آذرقلم، حرف هایی که برای خالی نبودن عریضه بیان می شوند و غیر از مصرف رسانه های همسو و تبدیل آنها به تیتر و عکس صفحه اول رسانه های هدف! هیچ ثمر و هدفی را دنبال نمی کنند. حرف هایی که اگر در یک کشور دیگر حتی از نوع عقب مانده و کمتر توسعه یافته و جهان سومی هم بیان شوند پیگرد های حقوقی و رسانه ای و مردمی دارند.

بعد از نقد حرف های ضرغامی (رییس اسبق صدا و سیما) و بیگی(نماینده تبریز)، امروز به سراغ حرف های عجیب استاندار آذربایجان شرقی رفتیم. فردی متین، علمی و برجسته که همه او را به عنوان یک شخصیت دانشگاهی می شناسند تا سیاسی! انتخابی که بر حسب تصادف و غیرقابل انتظار! از جایگاه ریاست دانشگاه تبریز به عنوان والی آذربایجان معرفی شدند و برخلاف اسلاف خویش و رویه و رسم مالوف همه استانداران که از بین فعالین سیاسی انتخاب می شوند ایشان رویکرد، نسبت و تجربه کار سیاسی نداشته و ندارند.

به هر حال… ایشان در تازه ترین اظهارات خودشان که بر مبنای راهبرد توسعه استان تنظیم گشته اعلام نمودند که:انتقاد استاندار آذربایجان شرقی از نحوه توزیع اعتبارات استانی - عصرتبریز

پورمحمدی: در استان به این جمع‌بندی رسیدیم که باید ساز و کار متفاوتی را در پیش گیریم؛ چرا که روند جاری ما را به توسعه نمی‌رساند و برای شتابدهی به روند توسعه مکانیزم‌های دیگری مورد نیاز است!

آقای دکتر! فکر نمی کنید این حرف کمی دیر است؟ کمتر از چند ماه دیگر دولت تدبیر و امید به پایان می رسد و شما الان متوجه شدید که باید ساز و کار متفاوتی را در پیش بگیرید؟ حرف هایتان در مراسم معارفه که یادتان هست؟ شما در 12 آذر ماه سال 97 وعده دادید که تمام تلاش تان را برای تسریع در روند توسعه همه بعدی استان به کار گیرید. ( ایرنا، 12 آذرماه)

آنجا اعلام کردید که: « با دردها آشنا هستید و با تمام توان و با برنامه آمده اید!

فرمودید: ‘توسعه‌گرا و تحول خواه’ هستید و به مدد دانش و علم، مشکلات را حل می کنید!

گفتید: شبکه‌ای از نخبگان را برای پیشبرد مسائل توسعه‌ای استان راه اندازی می کنید و ‌رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم را در اولویت قرار می دهید!»

حال به رسم انصاف و عدالت و نقد سیاست، به کدام وعده خود عمل کردید؟

حال به این نتیجه رسیدید که روند جاری و فعلی ما را به توسعه نمی رساند؟ نکند که آن وعده و این حرف اخیر، مانند وعده های آقای روحانی و جهانگیری و بقیه دولتمردان باد هوا بود؟ نوشدارو بعد از مرگ سهراب؟!

و حرف آخر آنکه، جنابعالی به عنوان یک شخصیت علمی و دانشگاهی و مدیر و مدبر، از کدام مکانیزم ها سخن می گوئید؟ اگر شما نتوانید آن مکانیزم ها را نام ببرید، شناسایی کنید و در طول سه یا چهار سال به کار بندید دیگر هیچ کس بعد از این هم نمی تواند این کار را بکند.

لطفا و خواهشا! به نیابت از همه مردم از شما و همه مدیران ارشدتان در استان تقاضا داریم از کلی گویی برای چهره شدن بپرهیزند. انتخابات در پیش است لطفا از انداختن توپ ناکارآمدی خود به میدان دیگران و حواله دادن به آینده خودداری کنند. حرف های بی پایه و اساس و وعده و وعید بی جا ندهند. اجازه دهید ملت درمانده و گرفتار همزمان دو بلا (مشکلات معیشتی و مدیران ناکارآمد!) به درد خود بسوزند و بسازند. لطفا و محض رضای خدا به همه دستگاه های زیرمجموعه، دستور بدهید که حداقل در این اوضاع کرونایی و دلار 31 هزار تومانی و سکه 16 هزار تومانی، نمک بر زخم مردم نپاشند. اگر کمتر سخن گفته و اندک وعده دهند سنگین ترند!

عزت زیاد!

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]