- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آغاز به کار انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز

آذرقلم : مرکز نوآوری دانشگاه تبریز بزرگترین قطب علمی و پژوهشی شمالغرب کشور، امروز شاهد گشایش دفتر انجمن علمی بازاریابی ایران زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری بود.

به گزارش آذرقلم؛ در مراسمی که با حضور جمعی از اساتید ،کارشناسان حوزه بازاریابی و تبلیغات ومدیران بنگاه های اقتصادی و تولیدی و دانشجویان رشته های مدیریت، حسابداری،اقتصاد و فنآوری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برپا شده بود. دکتر پرویز درگی ریئس انجمن علمی بازار یابی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری راه اندازی شعبه این انجمن علمی را در شهر صنعتی تبریز به فال نیک گرفت و گفت: انجمن علمی بازار یابی ایران  امیدوار است  با ایجاد شعبه آذر بایجان شرقی شاهد شدت گرفتن  فعالیت های بازاریابی داخلی و بین المللی در این شهر مهم اقتصادی کشور باشد وی گفت: با انعقاد تفاهم نامه با انجمن دوستی ایران و کانادا در صدد استفاده از تجارب شرکت های بین المللی در تجاری سازی اختراعات از یک طرف و تلاش برای راه اندازی  کارشناسی ارشد و دکتری رشته بازاریابی با گرایش های فروش و توسعه بازار هستیم و علاوه بر آن با کمسیون های ذیربط در مجلس شورای اسلامی در حال تدوین نظام بازاریابی کشور هستیم تا هر کس و یا شرکتی که در حوزه بازار یابی داخلی و خارجی  در ایران فعالیت می کند از نظام بازار یابی ایران مجوز ها و صلاحیت های لازم را اخذ نماید.

دکتر درگی همچنین به تشکیل کمیته نه نفره مختصصان و اساتید بازاریابی دانشگاه های کشور با فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی برای واژه گزینی علمی حوزه بازار یابی اشاره کرد وگفت تا کنون 250 واژه متداول در بازاریابی بین المللی از سوی این فرهنگستان به زبان فارسی واژه گزینی شده است . دکتر درگی همچنین ابراز امیدواری کرد انجمن علمی بازاریابی در آذربایجان شرقی بتواند با خدمات آموزشی ،پژوهشی ، علمی ومشاوره ای بتواند در معرفی پتانسیل های بازار و تجارت و معرفی محصولات تولیدی هزاران بنگاه اقتصادی استان مهم آذربایجان شرقی کمک کند. دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه تبریز نیز با اشاره به این که هم اکنون بیش از 10 هزار دانشجو فقط در دوره های تحصیلات تکمیلی و دکتری این دانشگاه تحصیل می کنند گفت دانشگاه تبریز با 21 دانشکده و 300 آزمایشگاه تحقیقاتی و5 قطب علمی رتبه چهارم کشوری طبقه بندی تایمز را در رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان دارد وی افزود استفاده مطلوب از توانایی ها و ظرفیت های تحقیقاتی و آموزشی متقابل در راستای ارتقاءکارایی و اجرای پروژه های تحقیقاتی و همچنین همکاری و تبادل اطلاعات در تدوین سیاست ها ،استراتژی ها ،اولویت ها ، برنامه ها ونیاز های پژوهشی و همه و همه در راستای برقراری ارتباط موثر در تفاهم نامه ای بین دانشگاه تبریز و انجمن علمی بازاریابی ایران مد نظر قرار گرفته است. دکتر محمد فاریابی  دانشیار و عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز نیز در سخنانی با اشاره  به اینکه جایگاه تبریز و آذربایجان در طول تاریخ نشاندهنده پویایی اقتصاد ، صنعت وتجارت در این  دیار هنر خیز و فرهنگ پرور ایران زمین بوده است گفت قرارگرفتن مجموعه بازار تبریز به عنوان بزرگترین سازه آجری تجاری جهان در جاده ابریشم مابین پکن و استانبول نشان دهنده موقعیت کاملا اقتصادی شهر کهن وتاریخی تبریز بوده است و امروز شهر تبریز به عنوان قطب علم ، صنعت ، تجارت و اقتصاد شمالغرب کشور نیازمند نگاه علمی به مقوله بازار و بازاریابی است و همه فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار  و تجار و بازرگانان می توانند خدمات آموزشی، علمی، پژوهشی و مشاوره ای را از انجمن علمی بازاریابی ایران در مرکز نوآوری دانشگاه تبریز دریافت کنند . همچنین در این مراسم دکتر علیرضا فضل زاده رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز اعلام کرد که به همت دانشگاه تبریز و انجمن علمی بازاریابی استان آذربایجان شرقی بزرگترین رویداد علمی و کاربردی بازاریابی وتجاری سازی کشور در آینده ای نچندان دور اتفاق خواهد افتاد. در ادامه این مراسم دکتر پرویز درگی و مسئولان استانی و دانشگاه تبریز حکم ریاست انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه آذربایجان شرقی را به دکتر محمد فاریابی عضو هیات علمی دانشگاه تبریز اعطاء کردند و فعالیت های انجمن علمی بازار یابی ایران در مرکز نوآوری دانشگاه تبریزآغاز شد.