- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آذربایجان شرقی 10 هزار شهید و 25 هزار جانباز دارد/ 1165گلزار شهدا

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شعار محوری امسال “همپای جانبازان به پای شهدا تا پای جان هستیم در راه شهیدان“ است، گفت: ۱۰ هزار شهید و ۲۵ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده در استان داریم که خدا را شاکریم مقابل شهدا و ایثارگران سر در خدمت به خانواده معظم شهدا هستیم.
به گزارش آذرقلم، جابر ابوالفتح‌زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه‌ نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است؛ این نهاد با دستور حضرت امام (ره) تاسیس شده و مسوول خدمات‌دهی فرهنگی و رفاهی به خانواده شهدای قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و ایثارگران است.

آذربایجان شرقی چند شهید و جانباز دارد؟/ تعداد گلزار شهدای استان

تعداد شهدا و جانبازان استان
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه شعار محوری امسال “همپای جانبازان به پای شهدا تا پای جان هستیم در راه شهیدان “ است، متذکر شد: ۱۰ هزار شهید و ۲۵ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده در استان داریم .
ابوالفتح‌زاده گفت: ما شاهد گریه و دلتنگی تمام والدین شهدا شهادت عزیزان خود بودند و گریه و دلتنگی آنها را به یاد داریم یاد کنیم همسران و فرزندان شهدا را.
وی تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا و اعتلای معرفت و تعهد جامعه در مقابل ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت به دنبال ادامه راه شهیدان و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هستیم؛ به جانبازان و آزادگان نگاه کنید که بعد از گذشت سال‌ها همچنان رنج ناشی از زخم‌های جنگ را دارند.

تعداد امامزادگان عشق
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه در سیاست‌های کلی به دنبال توسعه و فرهنگ ایثار و شهدا هستیم، یادآور شد: یک هزار و ۱۶۵ گلزار شهید در استان داریم که همگی امامزادگان عشق هستند و مردم انقلابی در همه حال مدیون خانواده‌های معظم شهدا هستند.
وی گفت: در آستانه سالگرد عملیات بدر هستیم که آن روز شهیدی مثل آقا مهدی باکری را تقدیم کردیم؛ البته در این عملیات نقش آذربایجان پررنگ بود و خیل عظیم ایثارگران شرکت داشتند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی بار دیگر تاکید کرد: ما در خدمت والدین شهدا و همسران و فرزندان آنها هستیم که سالیان سال با رنج و مشقتِ دوری از عزیزانشان زندگی کرده اند؛ ما در خدمت جانبازان عزیزی هستیم که هنوز هم رنج ناشی از مجروحیت در تن آنهاست و در خدمت آزادگانی هستیم که سالیان سال است رنج شکنجه‌های دوران اسارت را تحمل می کنند.

ابوالفتح زاده تکریم و رعایت شان و منزلت جامعه ایثارگری را یکی از اهداف مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و با بیان اینکه در این زمینه گام های اساسی طی دولت سیزدهم برداشته شده است، یادآور شد: احیای فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای دفاع مقدس و تلاش برای استفاده از امکانات جامعه و بنیاد برای ارتقای سطح معیشت و رفاه ایثارگران از دیگیر اهداف این مجموعه است.
وی از ثبت رسمی نام تعداد ۱۰ هزار شهید در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: این تعداد شهید گلگون کفن دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن دوران در یک‌هزار و ۱۶۵ گلزار شهدای شهرها، بخش ها و روستاهای استان آرمیده اند که هر یکی از گلزارها در حقیقت مکانی معنوی برای مردم و نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود.
ابوالفتح زاده با اشاره به اینکه شهدا برای دفاع از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی و برای سربلندی ایران اسلامی جان شیرین خود را فدا کردند، ادامه داد: آنان از تمام هستی خود، خانواده، شیرینی زندگی دنیوی رها شده و به معنویت کامل رسیدند تا امروز ما در امنیت و آسایش زندگی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تکریم و احترام خانواده های معظم شهدا و جامعه ایثارگری برای همه مسئولان و مردم واجب است، گفت: مبادا در گذر زمان و زندگی ماشینی و دنیوی غبار فراموشی بر شهدای گرانقدر سایه افکند که در این صورت باید دانست که بیراهه می رویم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به برنامه های این نهاد برای گرامیداشت روز شهدا، افزود: تجلیل از مقام شامخ شهدا و والدین آنها، عطرافشانی و غبار روبی از مزار شهدا در تمام شهرستان ها، تجلییل از خادمان شهدا و خبرنگاران فعال در حوزه ایثار و شهادت و نیز اجرای برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری از جمله این برنامه ها است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]