- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

موج سرما در راه آذربایجان: کاهش محسوس دما از امروز

کاهش محسوس دما از اواخر روز پنجشنبه در آذربایجان‌شرقیآذرقلم: مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی از کاهش محسوس دما از اواخر روز پنجشنبه 23 آبان ماه خبر داد.

به گزارش آذرقلم، افشین ابراهیمی اظهار داشت: نفوذ زبانه پرفشار سرد و فعالیت سامانه بارشی به طور متناوب از اواخر وقت پنجشنبه 23 آبان تا روز سه شنبه 28 آبان، همه نواحی استان بویژه نواحی شمالی، شرقی و مناطق زلزله زده استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما افزود: با توجه به کاهش محسوس دما 5 تا 12 درجه سانتیگراد، توصیه می شود اقدامات لازم بویژه در مناطق زلزله‌زده استان بعمل آید.

ابراهیمی با اشاره به وزش تند باد های لحظه ای گفت: با توجه به وزش تند باد های لحظه ای(حدود 40 تا 70 کیلومتر برساعت)، احتمال پرتاپ و سقوط اشیاء، شکستن درختان دور از انتظار نیست و توصیه می شود از ساختمان‌های نیمه کاره دوری و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از پرتاپ و سقوط اشیاء انجام گیرد.

وی ادامه داد: از روز شنبه بویژه از اواخر روز یکشنبه بارش باران و برف در گردنه ها و جاده های کوهستانی استان مه گرفتگی، لغزندگی و کولاک برف پیش بینی می شود.

ابراهیمی گفت: هم اکنون کلیبر با در۱۰ درجه گرمترین و بستان آباد با یک درجه سانتی گراد سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۷ درجه بالای صفر است.