- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آذربایجان بارانی می شود: ورود سامانه بارشی از سه‌شنبه

ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر سه‌شنبه به آذربایجان‌شرقیآذرقلم: مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی از ورود سامانه بارشی نسبتا قوی و فعالی را از بعد از ظهر سه‌شنبه و کاهش محسوس دما از اواخر هفته در استان خبر داد.

به گزارش آذرقلم، افشین ابراهیمی با اشاره به سامانه بارشی اظهار داشت: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نفوذ و فعالیت سامانه بارشی  نسبتا قوی و فعالی را از بعد از ظهر سه شنبه 27 فروردین تا یکشنبه یکم اردیبهشت نشان می دهد دو موج ناپایدار استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: نفوذ موج اول سامانه از بعد از ظهر سه شنبه 27 فروردین تا پنجشنبه 29 فروردین که فعالیت اصلی شاخه اول روز چهارشنبه خواهد بود، موجب ابرناکی و بارش متناوب باران( گاهی به صورت رگبار و رعد و برق) وزش تند بادهای لحظه‌ای خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: بارش تگرگ در نواحی مستعد، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال اصابت صاعقه و کاهش نسبی دما (6-4) درجه سیلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به موج دوم سامانه بارشی افزود: نفوذ موج دوم سامانه از روز جمعه 30 فروردین بوده و موجب ابرناکی، بارش متناوب باران( گاهی بصورت رگبار و رعد و برق) و در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف، کاهش محسوس دما (12-5) درجه سیلسیوس و وزش تند باد های لحظه ای خواهد شد.

وی گفت: بارش تگرگ در نواحی مستعد و اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، لغزندگی مه گرفتگی، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در گردنه‌ها و نواحی کوهستانی دور از انتظار نیست.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی، اقدامات لازم را به عمل آورند.