- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آذربایجان‌شرقی رتبه اول در تعداد آزادراه‌های کشور

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: 5.5 درصد از شبکه راه‌های کشور در استان قرار دارد که این استان را در رتبه اول تعداد آزادراه‌های کشور قرار داده است.
به گزارش آذرقلم، اروجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این استان دارای ۱۴ هزار کیلومتر راه بوده که از این میزان ۱۰ هزار کیلومتر شبکه راه‌های روستایی و چهار هزار کیلومتر شبکه راه‌های اصلی، شریانی و فرعی است.
علیزاده افزود: این استان از نظر آزادراهی در رتبه اول کشور و از نظر طول راه‌ها بعد از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و کرمان در رتبه پنجم قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه نگهداری، حفاظت، ایمنی و حذف نقاط پرحادثه راه‌ها از وظایف اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، یادآور شد: از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال ۸۲۴ کیلومتر از شبکه اصلی و شریانی، طرح آسفالت، درزگیری و روکش و پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط‌کشی انجام شده است.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]