- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آخرین برآوردها از خسارات زلزله میانه: تخریب کامل 40 واحد و خسارت به 400 واحد مسکونی

آذرقلم: آخرین برآوردها از وارد شدن خسارت به 400 واحد مسکونی و تخریب کامل 40 واحد مسکونی در جریان زلزله دیشب شهرستان میانه و سراب خبر می دهند.

به گزارش آذرقلم: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشبختانه تعداد پس لرزه‌ها در محل وقوع زمین لرزه در شهرستان میانه به طور مرتب رو به کاهش بوده و فشار گسل‌ها تخلیه شده است، اعلام کرد: مردم نگران زلزله‌های بعدی نباشند و به خانه‌های خود برگردند.

 محمدرضا پورمحمدی روز جمعه با بیان اینکه باوجود اینکه شدت این زمین لرزه بسیار بالا بود؛ اما خوشبختانه عمق زمین لرزه کم بوده است، گفت: تاکنون ۵ فوتی در اثر این زمین لرزه گزارش شده است و ۳۰ خانه  در روستای ورنکش به طور کامل تخریب شده و دیوار برخی از خانه‌ها ترک برداشته است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۶۰ روستا در کانون زمین لرزه بوده که از تمامی آن‌ها بازدید به عمل آمده و نگرانی چندانی وجود ندارد؛ خوشبختانه از لحظات اولیه مدیریت بحران شهرستان‌ها و استان تشکیل یافته است و از سویی نیز نیروهای امدادی به منطقه اعزام شده و امکانات اسکان موقت از سوی هلال احمر استان فراهم شده است.

پورمحمدی گفت: زلزله بامداد امروز به 400 واحد مسکونی خسارت وارد کرد.

وی متذکر شد: خوشبختانه در  منطقه‌ای که زمین لرزه به وقوع پیوسته منطقه روستایی بوده و تراکم جمعیت کم است و در سایر شهرستان ها اعم از سراب، چاراویماق، هشترود و بستان آباد مشکلات خاصی وجود ندارد و مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

وی همچنین از به کارگیری بالگرد برای ادامه عملیات جست‌وجو و نجات خبر داد