- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آخرین آمار از حوادث چهارشنبه سوری امسال: 15 فوتی و 42 قطع عضو تا این لحظه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رئیس سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری را اعلام کرد.
به گزارش آذرقلم، جعفر میعادفر درباره حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در کشور از تاریخ اول تا 23 اسفندماه سال جاری اظهار کرد: تا  روز 23 اسفند 1401 تعداد کل مصدومین و فوتی‌های حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری 372 مورد بوده است.
وی افزود: از این تعداد، 35 مصدوم در بیمارستان‌ها بستری شدند که 6 نفر از آن‌ها بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند.
وی ادامه داد: از بین مصدومین تاکنون 42 نفر دچار قطع عضو شده‌اند، چشم 62 نفر دچار آسیب شده و 10 نفر دچار سوختگی شده‌اند.
وی گفت: بیشترین آمار مصدومان به ترتیب مربوط به استان‌‌های تهران، آذربایجان شرقی و کرمانشاه بوده است.

به نقل از روابط عمومی اورژانس تهران، تعداد مصدومین مرتبط با حوادث چهارشنبه‌سوری آخر سال ۱۴۰۱ در شهر تهران، تاکنون ۴۱ نفر و تعداد فوتی‌ها ۴ نفر می‌باشد.

همچنین بر اساس گزارش روابط عمومی آتش نشانی تهران، تعداد کل مصدومین و فوتی مرتبط با حوادث چهارشنبه‌سوری در کل کشور از اول تا ۲۳ اسفندماه، ۳۷۲ نفر و تعداد فوتی‌ها در کل کشور نیز ۱۵ نفر (تبریز:۷/ تهران:۴/ همدان:۲/ ارومیه:۱/ قزوین:۱) می‌باشد.

در همین رابطه یحیی صالح‌طبری رئیس مرکز اورژانس تهران روز گذشته گفت: از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰، تعداد ۵۷ فوتی در کل کشور، همچنین در سال ۱۳۹۸، تعداد ۱۱۴۹ مصدوم، در سال ۱۳۹۹، تعداد ۱۹۶۸ مصدوم و در سال ۱۴۰۰، تعداد ۲۸۳۴ مصدوم مرتبط با حوادث چهارشنبه‌سوری در کل کشور داشتیم.

عابرین پیاده بیشترین مصدومان حوادث “چهارشنبه‌سوری”
رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: تا صبخح روز 23 اسفند، 15 نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال فوت کرده‌اند که از این تعداد، هفت نفر در تبریز، چهار نفر در تهران، یک نفر در همدان، یک نفر در ارومیه و یک نفر در قزوین بوده‌است.
میعادفر خاطرنشان کرد: 229 نفر از مصدومین حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال درمان و ترخیص شده‌اند.
رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: متاسفانه یک دستگاه آمبولانس اورژانس نیز در این حوادث آسیب دیده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]