- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آئین اختتامیه جشنواره غذاهای سنتی تبریز برگزار شد + تصاویر

آذرقلم: با حضور جمع کثیری از خانواده ها و کدبانوهای تبریز، آئین اختتامیه جشنواره غذاهای سنتی و شیرینی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آذرقلم، در این آئین ضمن تقدیر از کدبانوهای شرکت کننده در این جشنواره از نفرات برتر در بخش های کیک و شیرینی، غذای سنتی و دسر و پیش غذا تجلیل شد.

خانم شایق، از فعالین اجتماعی شهر تبریز و مدیر شبکه بانوان کارآفرین کشور در مراسم اختتامیه با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های بانوان آذربایجانی، حضور جدی و عزت مندانه زنان در عرصه های مختلف جامعه را ضامن تحقق اشتغال پایدار، رشد اقتصادی و رفاه و خوداشتغالی خانواده ها برشمرد و گفت: با توجه به محدودیت های مربوط به استخدام های دولتی و خصوصی می توان با تشویق دختران و بانوان متعهد و سخت کوش آذربایجانی برای حضور در رشته های مختلف هنری و اقتصادی و تولیدی، ضمن مشارکت جدی همه اقشار جامعه در تامین معیشت خانواده ها، راه را برای رونق تولید و توسعه اقتصادی هموار کرد.

خانم شایق همچنین به ظرفیت های گردشگری و توریستی آذربایجان در زمینه تولیدات غذایی اشاره کردو افزود: تردیدی نیست که زنان می توانند در کنار مردان در زمینه رونق گردشگری به ویژه توریسم غذایی نقش مهمی را ایفا کنند.

گفتنی است جشنواره غذاهای سنتی آذربایجان به مدت  9 روز تا پنجم دی ماه در ده غرفه در خیابان استاد معین تبریز برگزار شد. در این جشنواره از بانوان کارآفرین و کدبانوهای تبریزی، به عرضه محصولات غذایی و دست پخت های خود در زمینه ی پخت و تولید شیرینی، شکلات، دسر و عذاهای مختلف منطقه آذربایجان پرداختند که با استقبال خانواده ها قرار گرفت.

این جشنواره برای اولین بار در تبریز برگزار می شود و هدف از جشنواره غذا کشف استعداد بانوان خانه دار و کارآفرینی است.