- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

هفت سینی به رنگ خون و ماتم: 176 نفر در تصادفات نوروزی امسال جان باختند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا از 150 فقره تصادف منجر به مرگ با فوت 176 نفر در چهار روز نخست طرح نوروز امسال خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر شاهد افزایش ۱.۹ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.
به گزارش آذرقلم، سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به اینکه تردد بین استانی ایام نوروز ۱۴۰۲ بیانگر افزایش ۱۲ درصدی نسبت به مدت سال مشابه است، افزود: طی چهار روز نخست طرح نوروز از ۲۴ تا 27 اسفند ماه 176 نفر در جاده های کشور بر اساس حوادث جاده ای جان باختند.
وی افزود: طی همین مدت بیش از دو هزار مورد تصادف جرحی اتفاق افتاد که منجر به مصدومیت ۲ هزار و ۸۹۵ نفر شد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا آمار تصادفات را بسیار نگران کننده توصیف کرد .

بیشترین وقوع تصادفات فوتی در جاده‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان
شیرانی بیشترین وقوع تصادفات فوتی را در جاده‌های استانهای خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان اعلام کرد و ادامه داد: کمترین وقوع تصادف نیز در جاده‌های استانهای چهارمحال بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بوده است.
وی همچنین بشترین علت وقوع حوادث را عدم توجه به جلو ، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز که منجر به شدیدترین و پرتلفات ترین حوادث شده است‌ عنوان کرد.
همچنین به گفته وی، نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار رانندگان به استمرار رانندگی بدون استراحت و توقف شکل گرفته، سرعت غیرمجاز هم از عوامل اصلی شکل گیری حوادث دو روز اخیر بوده است.
شیرانی بیشترین ساعات وقوع حوادث ساعت را ۱۲ تا ۱۶ عنوان توصیه کرد: رعایت کامل مقررات رانندگی ، بستن کمربند ایمنی، احترام به حقوق سایر رانندگان ، رعایت سرعت مجاز جاده ها باید در سفر اولویت رانندگان باشد.

ساعت ۱۷ تا ۱۸ پیک تردد کشور
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا همچنین پیک تردد خودرویی کشور را بین ساعت ۱۷ تا ۱۸ عصر عنوان کرد و افزود: طی ۲۴ ساعت اخیر شاهد افزایش ۱.۹ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.
وی همچنین به آمار تردد وسایل نقلیه در مدت یادشده اشاره کرد و گفت: بیشترین خروج خودرو از استان های تهران و البرز با ۱۳۶ هزار تردد و بیشترین مقصد خودروهای استان تهران و البرز به سمت استانهای قم, قزوین, مازندران, مرکزی و اصفهان بود.
شیرانی بیشترین ورود و انباشت خودرو به استان مازندران با ۴۴ هزار وسیله نقلیه اعلام کرد و گفت: پس از مازندران، استانهای گیلان ، مرکزی ، همدان هم دارای بیشترین ورود خودرو بوده اند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]