- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کنسرت مشترک حسام الدین سراج با خواننده آذربایجانی در تبریز

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: سه هنرمند از سه خطه عزیز کشور، اصفهان و کردستان و تبریز، ساز و آواز کوک کرده‌اند تا در میعادی مشترک، شورانگیزترین نغمه‌های ایرانی را در تبریز سر دهند.
به گزارش آذرقلم، حسام‌الدین سراج، خواننده شاخص موسیقی سنتی ایرانی، روزهای ۳۱خرداد و یکم تیر ۱۴۰۱، با گروه ترانه به سرپرستی اردشیر کامکار با کنسرت «بی‌من مرو» در تبریز روی صحنه می‌رود.
گفته می‌شود اجرای پیش روی سراج، یکی از کنسرت‌های متفاوت و کم‌نظیر این هنرمند اصفهانی است. ویژگی مهم این اثر، تلفیق قطعات و تصنیف‌های خاطره‌انگیز فارسی و آذری و کردی است. این نخستین‌بار است که سراج در یک اجرای رسمی، با همراهی خواننده‌ دیگری کنسرت می‌دهد.
«اتابک عطری» نوازنده و خواننده موسیقی سنتی ایرانی، در این اثر، در کنار سراج خواهد بود. این هنرمند تبریزی، متولد ۱۳۵۴ است.

سراج در خانه پروین اعتصامی در تبریزعکس حسام الدین سراج در خانواده پروین اعتصامی

بیوگرافی
حسام‌ الدین سراج خواننده موسیقی سنتی ایرانی و نوازنده سنتور و سه‌ تار، فرزند سید محمدرضا سراج؛ متولد ۲۶ مرداد ماه سال ۱۳۳۷ در شهر اصفهان است. جسام موسیقی را از سیزده سالگی با آموختن تنبک آغاز کرد و سپس سنتور را نزد سیروس ساغری آموخت و برای تکمیل آن از اساتیدی چون فرامرز پایور، رضا شفیعیان و پشنگ کامکار بهره گرفت و بزرگترین مشوق وی در تحصیل علم و هنر پدرش بود. حسام‌ الدین سراج فارغ التحصیل رشته معماری از دانشگاه شهید بهشتی و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر می‌باشد.
وی در زمینه آواز از محضر محمود کریمی و محمدرضا شجریان استفاده کرد و از شاگردان استاد شجریان محسوب می شود.
حسام‌ الدین سراج علاوه بر آواز، در برخی از آثارش آهنگ‌ سازی را نیز به عهده داشته و با نواختن سنتور و یه تار نیز آشنایی دارد.وی همچنین در دانشکده هنرهای زیبا بحثی تحت عنوان شناخت هنر را تدریس می‌کند.

فعالیت در فضای مجازی
حسام‌ الدین سراج در فضای مجازی فعالیت زیادی دارد و معمولا آثار خود را در صفحه اینستاگرامش منتشر می کند. نکته بسیار ارزشمند در یادداشت ها و پست های حسام الدین سراج احترام چشمگیر او به بزرگان هنر و اساتید موسیقی است. در این میان ارادت ویژه ای هم به استاد بزرگ موسیقی ایرانی، استاد محمد رضا شجریان دارد و به تناوب و به بهانه های مناسب برای این استاد موسیقی ایرانی پست اینستاگرامی می گذارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]