- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کمیته اقتصاد دانش بنیان شهرستان شبستر تشکیل شد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: کمیته اقتصاد دانش بنیان شهرستان شبستر در راستای تحقق شعار سال، تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار آذرقلم از شبستر، در نشست مشترک مدیران و اساتید و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی شبستر با فرماندار این شهرستان تصمیمات کاربردی جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۱ اتخاذ شد.

 کمیته اقتصاد دانش بنیان شهرستان شبستر تشکیل شد
در این نشست که با حضور مدیر پروژه مزرعه فناوری پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی برگزار شد، ایوب دهقان فرماندار شبستر با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات کاربردی در حوزه اشتغال دانش بنیان با محوریت دانشگاه‌ها اظهار داشت: دانشگاه‌ها یکی از ضلع‌های مهم اثرگذار تولید و اشتغال دانش بنیان می‌باشند، ضرورت دارد که اقدامات جدی و کاربردی برای این بحث انجام شود تا شاهد فعالیت‌های اثرگذار آن در اشتغال آفرینی دانش بنیان باشیم.
وی افزود: پیشنهاد ایجاد کمیته اقتصاد دانش بنیان یکی از ضرورت‌های تحقق شعار سال و اساس آن به عنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه است.
فرماندار شبستر پیشنهاد تعیین شهرستان شبستر به عنوان شهر دانش بنیان و مزرعه دانش بنیان را داد و از انجام اقدامات لازم در این زمینه خبر داد.
حجت الاسلام قربانی مدیر پروژه مزرعه فناوری پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی که به عنوان مهمان ویژه این نشست حضور داشت در خصوص پیشنهاد تعیین شهرستان شبستر به عنوان شهر دانش بنیان و مزرعه دانش بنیان گفت: با توجه به ویژگی‌های بسیار مطلوب شهرستان شبستر از جهت فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، صنعتی، اقتصادی و کشاورزی شهرستان شبستر به عنوان شهر پایلوت مزرعه دانش بنیان در قرارگاه تحول نوآوری و پیشرفت وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شده و به عنوان مدیر پروژه مذکور هستم و فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز کرده‌ایم.
غلامرضا کاظمی زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه، خواستار استفاده از توانمندی‌های این دانشگاه و ظرفیت بالای اساتید و پژوهشگران و دانشجویان در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری و شعار سال بر آمادگی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شبستر در پاسخگویی به مسائل علمی، پژوهشی و فناوری شهرستان تأکید کرد.
در این نشست با دستور فرماندار کمیته اقتصاد دانش بنیان شهرستان شبستر تشکیل و اعضای آن نیز مشخص شد.
ریاست این کمیته به عهده شخص فرماندار و دبیر کمیته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شبستر تعیین شد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]