- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

چرخ‌های آمبولانس را پنچر کردند کودک ۲ ساله جان باخت

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: مرکز اورژانس تهران اعلام کرد: در یک مأموریت این مرکز مبنی بر ایست قلبی – تنفسی کودک ۲ ساله، نیروهای اورژانس خود را به محل حادثه رساندند اما به دلیل آسیب‌رساندن فردی ناشناس به چرخ‌های آمبولانس و طولانی شدن روند انتقال به بیمارستان، کودک جان باخت.
به گزارش آذرقلم، حوالی ساعت ۱۴:۴۲ دقیقه روز گذشته (سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱) در تماس با مرکز ۱۱۵ اورژانس تهران گزارش ایست قلبی – تنفسی دختر بچه‌ای ۲ ساله به این مرکز اعلام می‌شود که نیروهای اورژانس در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه در خیابان شهید بهشتی می‌رسانند.
به دلیل شرایط ترافیکی این خیابان و نبود جای پارک مناسب و حال وخیم دختربچه به ناچار نیروهای اورژانس تهران برای نجات جان بیمار، آمبولانس را در خط ویژه با رعایت اصول ایمنی و تردد خودروهای دیگر پارک می‌کنند.
تکنسین‌های اورژانس که خود را به سرعت به نشانی کودک بد حال رسانند و با کودک کم جان روبرو می‌شوند، بلافاصله‌ وظیفه ذاتی خود که نجات جان یک انسان است را آغاز و اقدامات احیای قلبی‌ ریوی را شروع می‌کنند.
خوشبختانه عملیات احیای کودک با موفقیت انجام می‌شود و شرایط او رو به بهبودی پیش می‌رود اما وقتی نیروهای اورژانس پس از عملیات احیا، قصد انتقال بیمار به آمبولانس را داشتند، متوجه می‌شوند به دو عدد از چرخ‌های آمبولانس توسط فردی ناشناس آسیب‌رسیده و بادهای لاستیک آن خالی شده است.
نیروهای اورژانس با مشاهده این وضعیت برای انتقال بیمار درخواست حضور آمبولانس دیگری می‌دهند که آمبولانس دوم در محل حاضر می‌شود اما متأسفانه طولانی شدن روند انتقال به‌ دلیل اتفاق به‌ وجود آمده باعث وخامت مجدد حال کودک شده و جان او از دست می‌رود و با وجود همه تلاش‌های نیروهای اورژانس، کاری از دست آنها برنمی‌آید.
براساس این گزارش، اداره حقوقی مرکز اورژانس تهران پیگیر پرونده این کودک در مراجع قضایی است.

آسیب به چرخ‌های آمبولانس اورژانس باعث فوت کودک ۲ ساله شد

دستگیری عامل پنچر کردن آمبولانس
علی صالحی دادستان تهران از دستگیری شخصی که با پنجر کردن چرخ‌های آمبولانس در خیابان شهید بهشتی تهران موجب جان باختن کودک ۲ ساله بیمار شده بود، خبرداد.
این متهم که راننده اتوبوس می‌باشد با صدور قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می برد و جسد دختر بچه ۲ ساله هم جهت تعیین علت فوت به پزشکی قانونی منتقل شده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]