- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

پژواک، صدایی مهربان برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: بیماری سرطان یکی از بیماری های صعب العلاج و پرهزینه در جامعه انسانی شناخته می‌شود و متاسفانه آمار این بیماری رشد فزاینده ای دارد. با توجه به هزینه بر بودن درمان این بیماری در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، بسیار دیده شده است که استرس تامین هزینه های درمان بیش ازخود بیماری، شخص را مستاصل و درمانده می‌کند.
به گزارش آذرقلم، خبر بسیار خوش و امیدوار کننده اینکه به همت جمعی از خیرین استان آذربایجان شرقی، انجمن خیریه پژواک خدمات خود را افزایش داده تا در کاهش و تسکین آلام این بیماری نقشی تاثیر گذار برای بیماران مبتلا به سرطان ایفا نماید.
این انجمن در مدتی کوتاه توانسته است ۳۲۰۰ نفر از مبتلایان به سرطان را در سه بخش ۱٫ خدمات درمانی ۲٫ خدمات حمایتی ۳٫خدمات غربالگری ، آموزش و پیشگیری زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.

برای کمک به بیماران نیازمند مبتلا به سرطان پژواک را به مردم معرفی کنیمبخش درمانی شامل پرداخت ۷۰ الی ۱۰۰ درصد هزینه های نسخ دارویی، آزمایشگاهی ، تصویربرداری(رایولوژی، سونوگرافی، ماموگرافی، سی تی اسکن و ام آر آی) و توزیع کیسه های کلوستومی، پوشک و رادیوتراپی می‌باشد. در بخش حمایتی در طول سال از سوی انجمن خیریه پژواک بیش از هزار بسته معیشتی در بین خانواده های تحت پوشش در مناسبت های مختلف توزیع می شود.لازم به ذکر است این انجمن از بیماران و همراه آنها که از شهرستانهای دور برای درمان به تبریز یا تهران اعزام می شوند با خدمات اسکان رایگان به همراه سه وعده غذایی پذیرایی می نماید و نیز در بخش سوم با غربالگری خانواده های بیماران مبتلا به سرطان و تشکیل کلاسهای آموزشی برای آحاد جامعه و تولید محتواهای آموزشی و توزیع کتاب در جهت پیشگیری از ابتلا گام های مثبتی را برداشته است از دیگر خدمات این بخش می توان به خدمات رایگان مشاوره تغذیه ای برای بیماران و خانواده های آنان، مشاوره روان شناسی برای ایجاد روحیه مطلوب در دوران درمان و پس از آن و مشاوره های حقوقی لازم برای خانواده هایی که نیازمند این بخش هستند اشاره نمود.
انجمن خیریه پژواک پروژه ی ایجاد بخش شیمی درمانی، بخش اسکوپی، تصویربرداری پزشکی، پاتوبیولوژی و داروخانه تخصصی را در دست احداث و راه اندازی جهت ارائه خدمات بهتر و رایگان برای درمان بیماران مبتلا به سرطان را دارد که این مهم در صورت تامین اعتبار در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
طبق اعلام مدیرعامل انجمن، کلیه منابع مالی پژواک فقط از طریق کمک های مردمی و مساعدت های خیرین تامین می شود و هیچگونه وابستگی مالی به منابع دولتی ندارد که اخیرا انجمن برای تسهیل در امر کمک رسانی مردم، به تهیه دسته گل و تاج گل مراسمات ترحیم و قلک های فروشگاهی، خانگی و اداری نموده است. ایشان شماره تلفن چهار رقمی ۵۹۳۰ را برای ثبت نام و راهنمایی بیماران، پذیرش پیشنهادات شهروندان و همچنین درخواست تاج گل، قلک، استند و بنر اعلام کرد و افزود برای همیاری وکمک به بیماران نیازمند مبتلا به سرطان، انجمن خیریه پژواک را با شماره تلفن چهار رقمی ۵۹۳۰ به همه آحاد مردم معرفی کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]