- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

واگذاری 30 واحد مسکونی به معلولان شهرستان شبستر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رئیس اداره بهزیستی شبستر از واگذاری 30 واحد مسکونی به افراد تحت پوشش و معلولان این شهرستان در طول یک سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار آذرقلم از شبستر، احد نریمانی رئیس اداره بهزیستی شبستر با بیان این مطلب اظهار داشت: معیشت و اشتغال مهمترین نیاز جامعه بالاخص برای معلولان است؛ اگر برای این دغدغه اساسی راهکار داشته باشیم بسیاری از مشکلات دیگر معلولان نیز حل خواهند شد.تسریع ساخت واحدهای مسکونی مددجویی - سازمان بهزیستی
وی با بیان اینکه در شهرستان شبستر 2 هزار و 878 معلول تحت پوشش این سازمان قرار دارند افزود: این افراد با توجه به نوع و درصد معلولیت به تناوب از بسته‌های حمایتی بهزیستی استفاده می‌کنند و از کل معلولین تحت پوشش این اداره کل یک هزار و 622 نفر از حمایت مستمری بهره‌مند هستند.
وی با اشاره به این که شناخت وظایف و مسئولیت در برابر معلولان وظیفه همگانی است، ادامه داد: همه ما نسبت به یکدیگر از جمله معلولان مسئولیت داریم و باید به بهانه روز بزرگداشت معلولان عملکرد خود را رصد کنیم و برای آینده نیز برنامه داشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی معلولان، خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی می‌تواند معلولان را با جامعه هماهنگ کند. خوشبختانه کارفرمایان از حضور معلولان در مجموعه‌های خود استقبال می‌کنند که با فراهم کردن زمینه این اشتغال می‌توانیم فرایند مهارت‌آموزی معلولان و جذب در واحدهای تولیدی و خدماتی را فراهم کنیم.
رئیس اداره بهزیستی شبستر با اشاره به اینکه در مجموع سهم شهرستان شبستر از میزان معلولیت به نسبت جمعیت حدود 2 درصد است که در حد نصاب میانگین استانی قرار دارد افزود: از محل تبصره ۱۸ مبلغ 1100 میلیون ریال دو نفر تسهیلات دریافت کردند که زمینه اشتغال معلولان فراهم شد و از محل تبصره ۱۶ نیز با پرداخت 55 میلیارد ریال برای 82 نفر ایجاد اشتغال شد .
وی همچنین مناسب سازی ادارات، معابر و فضاهای شهری و پارکها را از اولویت های کاری این اداره عنوان نمود و افزود: خدمات بهزیستی و توانبخشی معلولین در حوزه های مختلف دولتی وخصوصی ومراکز شبانه روزی در قالب توانبخشی، کاردرمانی، ویزیت در منزل وطرح مراقبتی در منزل وهمچنین تحویل وسایل کمک توانبخشی، کمک هزینه حق پرستاری وپرداخت کمکهای نقدی وغیر نقدی در جریان می باشد.
خبرنگار شبستر: علیرضا خوش نیت[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]