- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

هیچ سامانه بارشی تا ۱۰ روز آینده وارد استان نمی شود/ هوا آلوده تر می شود

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سکون و پایداری نسبی جو تا اواخر هفته، غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی این استان به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.
به گزارش آذرقلم، محمد امیدفر، اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، این وضعیت همراه با غبار یا مه رقیق بوده و موجب کاهش کیفیت هوا در این شهرها می شود.
وی اظهار داشت: در صورت عدم کنترل منابع آلاینده در مناطق صنعتی و پرتردد این شهرها، شاخص کیفیت هوا افزایش یافته و برای گروه های حساس در حد ناسالم می شود.
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در چنین وضعیتی توصیه می شود از تردد و سفرهای غیرضروری در شهرهای بزرگ و صنعتی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی پرهیز کنند و تا حد امکان شهروندان در فضای باز فعالیت فیزیکی و ورزشی انجام ندهند.
امیدفر، ادامه داد: بر اساس نقشه های پیشیابی هواشناسی، تا ۱۰ روز آینده سامانه جوی خاصی وارد استان نمی شود و روند کنونی ادامه خواهد داشت و فقط در روزهای شنبه و یکشنبه در منطقه ارسباران احتمال بارش وجود دارد.
وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته چاراویماق با دمای منفی ۱۱ درجه و جلفا با دمای مثبت ۱۰ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان گزارش شده اند.
امیدفر، افزود: در این بازه زمانی دمای تبریز در گرمترین زمان به مثبت پنج درجه و در سردترین زمان به منفی پنج درجه سانتی گراد رسید و دمای فعلی ( ۱۰ و ۳۰ دقیقه) این شهر منفی یک درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]