- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

مراکز درمانی از نقاط پرترافیک شهر منتقل می شوند/ زلزله، بیمارستانهای تبریز را تهدید می کند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اگر قرار است برای رفع مشکل ترافیک، مراکز درمانی از بافت مرکزی شهر منتقل شوند نه تنها مجتمع پزشکی شیخ الرئیس به عنوان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بلکه باید همه بخش های خصوصی پیرامون شیخ الرئیس هم منتقل شوند.
به گزارش خبرنگار آذرقلم، دکتر بهمن نقی پور در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه مراکز درمانی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی خدمات بسیار ارزان و تقریبا رایگان به مردم ارائه می دهند، گفت: این مراکز، امید مردم هستند و نمی توان به خاطر انتقال این مراکز مهم و پر تردد از مردم فقیر خواست تا به مکانی دورتر مراجعه کنند.

احداث 3 بیمارستان در کشور از محل فایناس خارجی/ آخرین وضعیت بیمارستان 1000 تختخوابی تبریزوی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار آذرقلم با موضوع ترافیک شهری ناشی از تمرکز مراکز درمانی در خیابان های 17 شهریور، آزادی، پاستور و پیشقدم گفت: این موضوع هم از سوی دادستان، استانداری، شهرداری و هم دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می شود. در این رابطه چند جلسه تشکیل شده و در آینده این انتقال انجام خواهد شد اما مسئله این است که کمترین تاثیر آن در دست ماست در حالی که ادارات مختلف دیگر که صدور مجوز های تاسیس در دست آنها بوده، مقصر اصلی بودند.
دکتر نقی پور با بیان اینکه برای تمرکز زدایی، کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی را در سطح شهر توسعه دادیم، گفت: به عنوان نمونه کلینیک های اطراف بیمارستان های رازی، شهدا و اسدآبادی را فعال کرده و توسعه داده ایم.
وی با بیان اینکه موضوع احداث شهرک سلامت را با همکاری شهرداری در دستورکار داریم در پاسخ به انتقاد برخی از خبرنگاران در مورد انتقال بیمارستان کودکان تبریز به منطقه ای خارج از شهر گفت: ویزیت های سرپایی انتقال نیافته بلکه فقط بستری ها به بیمارستان مردانی آذر انتقال یافته است، ضمن آنکه سال آینده محل قدیمی بیمارستان کودکان تبریز به عنوان مجتمع پزشکی شیخ الرئیس 2 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مسمومیت دانش آموزان:
دکتر نقی پور در مورد آخرین اطلاعات مربوط به مسمومیت دانش آموزان دختر مدارس تبریز گفت: مسئولیت انتشار اخبار و اطلاعات این مسئله بر عهده ستاد بحران استان گذاشته شده بود. همکاران ما به محض دریافت خبر حادثه در سریعترین زمان ممکن ابه محل اعلامی مراجعه کردند. بر اساس آخرین اطلاعات 789 نفر نیاز به دریافت خدمات داشتند که از این تعداد 135 نفر در همان محل مدرسه بعد از معاینه و اقدامات اولیه تحویل مدسه و اولیا شد. حدود 313 نفر هم به بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد هم 32 نفر تحت نظر قرار گرفتند و در نهایت همگی طی چند ساعت با توجه به وضعیت پایدار سلامتی از بیمارستان مرخص شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد علت اصلی این مسمومیت ها هم گفت: قطعا مسمومیت از نوع استنشاقی بوده اما هنوز گزارش رسمی آن از سوی مسئولان اعلام نشده است.

نقی پور با اشاره به وضعیت کرونا در استان نیز اظهار کرد: اکنون در مجموع تعداد ۹۸ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که ۲۵ نفر از آن‌ها در بخش‌های ویژه تحت نظر قرار دارند و ۹ نفر از آن‌ها نیز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

زلزله، بیمارستانهای فرسوده آذربایجان شرقی را تهدید می کند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه سیستم بهداشت و درمان آذربایجان شرقی تحمل شرایط بحرانی مانند زلزله را ندارد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، 13 بیمارستان در سطح استان احداث شده است که 12 بیمارستان با هدف توزیع عدالت درمانی در شهرستان ها راه اندازی شده است.
وی افزود: متاسفانه بیمارستان های تبریز اغلب قدیمی و فرسوده بوده و عمری بیش از نیم قرن دارند. این مراکز درمانی در برابر زلزله و بحران ها بسیار آسیب پذیر هستند.
نقی پور با بیان اینکه ما به چند بیمارستان جایگزین نیاز داریم، گفت: بیمارستان های سینا و شهید مدنی در اولویت قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه شرایط را به وزارت خانه و مسئولان بالا گزارش کرده ایم، گفت: مقرر شده است سرمایه گذاران خارجی با تهاتر نفتی در قالب یک پروژه ملی در تبریز یک بیمارستان احداث کنند.

وی تصریح کرد: یکی از سه بیمارستانی که قرار است از محل فاینانس خارجی در کشور ایجاد شود، مربوط به آذربایجان شرقی است که تامین منابع آن از طریق تهاتر و در سفر اخیر رئیس جمهور به چین نهایی شده است.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز سیاسی ترین دانشگاه کشور است
دکتر نقی پور در مورد برخی اتفاقات و اعتراضات صورت گرفته در طی هفته های اخیر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گزارشی ارائه کرد و با رد بازداشت برخی دانشجویان گفت: در التهابات اخیر با معترضین با سعه صدر برخورد شده است. اجرای حکم برخی از دانشجویان خاطی هم تعلیق کردیم. حتی در کمیته تبدیل وضعیت و ارتقای هیئت علمی موضوع اعتراضات آنها را دخالت ندادیم.
نقی پور افزود: اخیرا هم دانشجویان عضو یک تشکل، تجمعی بدون مجوز و غیر قانونی برگزار کردند و با سر دادن شعارهایی نظم دانشگاه را بهم زدندکه طبق قانون دانشگاه به کمیته انضباطی ارجاع داده شدند.
رشوه و زیر میزی نداریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رد هرگونه ادعا در خصوص دریافت هر گونه وجه اضافی تحت عنوان: رشوه، پول چاقو و زیرمیزی در قالب سکه، دلار، ارز و … توسط برخی از پزشکان و جراحان گفت: این موضوع درمجموعه های ما کلا منتفی است دریافت هرگونه مبلغی خارج از چارچوب قانونی و مصوب، تخلف محسوب شده و پرونده متخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می شود تمام تلاش ما این است که همه طبق قانون رفتار کنند با این حال از همه خبرنگاران و شهروندان می خواهیم که مستندات خود را به ما گزارش دهند تا پیگیری کنیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]