- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

قرعه سخت و دشوار تراکتور در جام حذفی/ استقلال – تراکتور: فینال زودرس

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: قرعه کشی مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی انجام شد و استقلال در گام اول، دیدار سختی را پیش رو خواهد داشت.

به گزارش آذرقلم، مراسم قرعه‌کشی مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، امروز صبح در سالن روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران برگزار شد. در این مرحله 16 تیم لیگ برتری، 13 تیم دسته اولی و سه تیم دسته دومی حریفان خود را شناختند که بی شک مهمترین بازی، تقابل استقلال و تراکتور خواهد بود.
شاگردان ساپینتو در شرایطی باید به مصاف حریف خود بروند که تبریزی ها با تغییرات روی نیمکت خود، لیگ را پس از جام جهانی، با یک پیروزی شیرین برابر پیکان آغاز کردند و وضعیت این تیم نسبت به زمان حضور بردیف متحول شده است.
از آنجایی که دو تیم اولین بازی خود در جام حذفی را برگزار می کنند، پس از آنکه مشخص شد استقلال و تراکتور باید به مصاف هم بروند، مسئولین برگزار کننده مجبور به انجام یک قرعه کشی مجزا برای تعیین تیم میزبان شدند که در اینجا بخت با آبی ها یار بود و این دیدار در تهران برگزار می شود.
استقلال و تراکتور تاکنون 2 بار در رقابت های جام حذفی به مصاف هم رفته اند. بازی اول آنها در مرحله نیمه نهایی جام حذفی سال 94 برگزار شد که آبی ها با بریس سجاد شهباززاده در برابر تک گل آگوستو سزار، موفق شدند 2 بر یک از سد حریف خود عبور کنند. در این مسابقه، شجاع خلیل زاده در دقیقه 94 اخراج شد.
اما بی شک مهمترین تقابل استقلال و تراکتور طی سال ها اخیر، به جدال آنها در فینال جام حذفی سال 99 بازمیگردد. جایی که آبی ها پس از حواشی فراوان و داستان استعفای فرهاد مجیدی و بازگشت دوباره او، به مصاف حریف خود رفتند. تراکتور با هدایت ساکت الهامی در همان نیمه اول سه بار دروازه آبی پوشان را باز کرد و تیم فرهاد نیز در نیمه دوم، 2 گل به ثمر رساند ولی این برای بازگشت به بازی کافی نبود.

1784430
استقلال که با عبور از سد پرسپولیس راهی دیدار فینال شده بود، نتوانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد و آبی ها شاهد بالای سر رفتن جام قهرمانی به دست تبریزی ها بودند. استقلال پس از آن فینال تلخ، چهار بار برابر تراکتور به میدان رفته و در تمامی بازی ها به پیروزی دست یافته است.
نکته جالب درباره جدال امسال 2 تیم در جام حذفی این است که آنها به فاصله چند روز، باید 2 بار به مصاف هم بروند. در هفته پایانی نیم فصل نخست، استقلال باید در تاریخ 14 دی و در تبریز به مصاف تراکتور برود. طبق اعلام مسئولین برگزار کننده جام حذفی، دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی در روزهای 20 و 21 دی ماه برگزار می شود. در نتیجه باید شاهد برگزاری 2 دیدار میان آبی های پایتخت و قرمزهای تبریزی باشیم.
منبع: ورزش سه

1784429[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]