- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

«قربان بردیف»، سرمربی جدید تراکتور کیست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: قربان بکیویچ بردیف زادهٔ ۲۵ اوت ۱۹۵۲ در عشق آباد، پایتخت جمهوری ترکمنستان بازیکن سابق و سرمربی فوتبال اهل ترکمنستان است.

به گزارش آذرقلم، بردیف فوتبال را از باشگاه کوپت داغ (کلخوزچی سابق) شروع کرد. او نخست در سال ۱۹۶۶ در تیم نوجوانان و جوانان این باشگاه و از سال ۱۹۷۱ توانست برای تیم بزرگسالان بازی کند.
وی در مدرسه فنی راه‌آهن عشق آباد (۱۹۶۷–۷۱)، دانشگاه ایالتی ترکمنستان (۱۹۷۱–۱۹۷۵)، مدرسه مربیگری عالی مسکو (۱۹۸۹–۱۹۹۱)تحصیل کرده است و در سال های ۱۹۷۹–۸۰ با درجه ستوان یکمی در ارتش شوروی خدمت کرده‌است.
بردیف در روسیه مربی بزرگ و صاحب سبکی به حساب می‌آید. وی نزدیک به دو دهه در سرزمین تزارها مربیگری کرده و دوران درخشانی را در این دیار تجربه کرده است. دو قهرمانی در سوپرلیگ (لیگ برتر)، یک قهرمانی در جام حذفی و دو قهرمانی در سوپرجام از افتخارات این مربی در فوتبال روسیه است. وی همچنین در سال ۲۰۰۹ به عنوان برترین مربی این کشور برگزیده شد. وی دو قهرمانی در لیگ و جام حذفی ترکمنستان نیز کسب کرده است.

وی در باشگاه های خیمیک جامبول، تراز، گنچلربیرلیگی، کابرات، کاسپی، روبین کازان، روستوف و … سرمربی گری کرده است. سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی و رضا شکاری بازیکنانی هستند که زیر نظر این سرمربی در لیگ روسیه بازی و پیشرفت کرده‌اند.
این گزارش می افزاید، بردیف در فصول ۰۸-۲۰۰۷ و ۰۹-۲۰۰۸ روبین‌کازان را به قهرمانی لیگ‌برتر روسیه رساند و در فصل ۱۶-۲۰۱۵ به‌همراه روستوف قهرمانی لیگ‌برتر روسیه را به‌دست آورد، وی همچنین فصل ۲۰۰۹ از جانب اتحادیه فوتبال روسیه، به‌عنوان برترین مربی سال روسیه انتخاب شد.
در سال ۲۰۱۲، فدراسیون روسیه جهت تشکر و قدردانی از زحماتش بالاترین نشان روسیه، مدال دوستی را به بردیف اهدا کرد.

این مربی بلافاصله بعد از ورود به ایران در دفتر زنوزی در تهران حضور یافته و مذاکرات با این مربی ترکمنستانی آغاز می‌شود.

قرار است وی بعد از مذاکرات اولیه راهی تبریز شده و امکانات باشگاه تراکتور را از نزدیک مشاهده کند.

ادامه مذاکرات در دفتر باشگاه تراکتور در بنیان دیزل ادامه و در صورت توافق قرارداد این مربی منعقد خواهد شد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]