- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

قیمت‌های نجومی پرواز تهران – تبریز همه را شوکه کرد/ واکنش مسئولان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: قیمت 19 میلیون و 990 هزار ریالی پرواز تهران – تبریز در صدر قیمت‌های نجومی پرواز قرار گرفته و رکورد زد.
به گزارش آذرقلم، امروز قیمت پرواز تهران- تبریز برای دوم و سوم تیرماه با رقم ۱۹ میلیون و ۹۹۰ هزار ریال رکورد چند روزه را شکست و حیرت مسافران این مسیر را دو چندان کرد.
هر چند این آمار و ارقام نجوم‌ برای پروازهای ایرلاین هواپیمایی از جمله هواپیمایی آتا حتی بیشتر از این مبالغ، در روزهای گذشته توسط مسافران زمزمه می‌شد اما امروز در پی تحقیقات میدانی مشخص شد قیمت‌های سربه فلک کشیده این شرکت هواپیمایی چندی برابر پرواز سایر ایرلاین‌ها حتی در مسیرهای دورتر در این روز است.
در این بررسی به رقم‌های ۷میلیون و ۳۰۰ هزار ریالی مسیر تهران- ارومیه به عنوان مسیر مشابه بر می‌خوریم، اما چه می‌شود که مسافران تبریز به عنوان زادگاه این شرکت هواپیمایی، نزدیک به ۳ برابر قیمت این مسیر باید هزینه مسافرات ۵۵ دقیقه‌ای را پرداخت کنند.
براساس این گزارش قیمت پرواز بین ۸۰۰ تا یک میلیون تومان در روزهای مختلف در نوسان است.
در این روز در مسیر- تهران- بندرعباس با مسافت و زمان بیشتر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تهران – اهواز ۹۳۵ هزار تومان، تهران- شیراز ۹۲۸ هزار تومان به ثبت رسیده است.

واکنش مسئولان به قیمت‌های نجومی پرواز تهران- تبریز!
مسئولان ارشد استان آذربایجان شرقی به قیمت‌های اخیر فوق نجومی پرواز تهران – تبریز واکنش نشان دادند.
بعد از انعکاس این گزارش و دریافت اسناد متعدد دیگر در مورد این اقدام یک جانبه این شرکت هواپیمایی به گفته مخاطبان در مواقعی تا ۲۴ میلیون هزار ریال نیز از مسافران بابت مسیر تهران- تبریز دریافت شده است، مسئولان ارشد استانی به این مسئله ورود کردند و تذکرات لازم را به مدیریت این شرکت هواپیمایی دادند.
در این تذکرات از مالک این شرکت هواپیمایی و مدیرعامل این شرکت هواپیمایی خواسته شده سریعا نسبت به حل مورد اقدام و ادامه روند کنونی را متوقف کند.
همچنین گفته می‌شود به وی اعلام شده در صورت اصرار بر این امر و عدم کنترل قیمت‌های سرسام آور مسئولان استانی با سایر ایرلان‌ها برای افزایش و اختصاص پروازهای جدید و حتی مسیرهای پروازی در استان رایزنی شده و خواهد شد.
البته منابعی خبر از مذاکرات اولیه با دو شرکت‌ هواپیمایی می‌دهند که این ایرلاین‌ها در روزهای اینده قول افزایش پرواز و ایجاد پرواز از تبریز به تهران و مقاصد دیگر را اعلام کردند.
این گزارش حاکی است، شرکت هواپیمایی آتا در سال ۱۳۸۷ تاسیس و فعالیت رسمی و پروازی خود را از تبریز آغاز کرد و بیشتر پروازها از تبریز به شهرهای مختلف ایران از آن تاریخ این شرکت هواپیمایی در اختیار گرفت به طوریکه ایرلاین‌ها دیگر پروازهای خود را به تبریز به کمترین میزان یا اصلا قطع کردند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]