- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

شمار جان‌باختگان قطار یزد به 21 نفر رسید/ برخی از اجساد قطعه قطعه است

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رئیس سازمان اورژانس کشور گفت:متأسفانه 18 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند که البته باید بررسی‌های دیگری صورت گیرد؛ چرا که برخی از اجساد قطعه قطعه است.
جعفر معیادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آخرین وضعیت حادثه‌دیدگان قطار مشهد، اظهار داشت: متأسفانه 18 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند که البته باید بررسی‌های دیگری صورت گیرد؛ چرا که برخی از اجساد قطعه قطعه است.

وی با بیان اینکه در این حادثه 86 نفر مصدوم شده‌اند، افزود: قریب به اتفاق مصدومان از بیمارستان ترخیص شده و تا ساعاتی دیگر نیز همه آنها ترخیص می‌شوند.

رییس سازمان اورژانس استان یزد در جریان عیادت از مصدومان این حادثه به طور اتفاقی متوجه حضور زن عموی خود در بین مصدومان و دختر پسرعموی خود در میان متوفیان شد.

راننده بیل مکانیکی حادثه قطار مشهد_ یزد زنده است
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آخرین وضعیت راننده بیل مکانیکی، اظهار کرد: راننده نیز در پی خروج قطار از ریل، دچار سانحه شده و در حال حاضر تحت درمان بوده و مورد بستری قرار گرفته است.
راننده بیل مکانیکی حادثه قطار مشهد_ یزد زنده است
محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: دقایقی پیش نشست ستاد بحران در شهرستان طبس برگزار شد،در این جلسه گزارشی از چگونگی وقوع حادثه ارائه شد وبه همکاری و همراهی برای انتقال مصدمان حادثه و مسافران اشاره شد.
وی افزود: در اثر این حادثه برخی از مسافران زیر قطار مانده و برخی دیگر نیز قابل شناسایی نیستند.
نامی به برخی جزییات دیگر حادثه خروج قطار مشهد_ یزد از ریل اشاره کرد و گفت: واگن هایی که آسیب دیده اند از طریق جرثقیل آماده و برای تعمیر و یا هر تصمیم دیگری به یزد منتقل می شوند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره شفاف نبودن وضعیت راننده بیل مکانیکی، اظهار کرد: راننده این بیل نیز در پی خروج قطار از ریل، دچار سانحه شده و در حال حاضر تحت درمان است و مورد بستری قرار گرفته است.

راننده بیل مکانیکی حادثه قطار مشهد_ یزد زنده است

راننده بیل مکانیکی مقصر است

آذرقلم: رییس کمیسیون عالی سوانح با اشاره به ادامه بررسی و ارزیابی سانحه ریلی رخ داده برای قطار مشهد – یزد، گفت: راننده بیل مکانیکی به دلایلی که مشخص نیست فاصله ایمنی با خط ریلی را رعایت نکرده و باعث بروز این حادثه شده است.

به گزارش آذرقلم به نقل از ایسنا، محمدحسن اسماعیلی درباره دلایل و چرایی وقوع سانحه ریلی امروز که سبب شد پنج واگن قطار مسافری مشهد-یزد واژگون شود، اظهار کرد: فرضیات مختلفی درباره چرایی وقوع سانحه ریلی امروز مطرح شده است اما در صحبت هایی که با پیمانکاران و دست اندرکاران این خط ریلی داشتیم، پیمانکار راه آهن در حال بازسازی خط تعویض تراورس بوده و به همین دلیل بیل مکانیکی در محل حضور داشته است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در زمانی که خط فعال بوده و در آن مسیر تردد انجام شده بیل مکانیکی در کنار خط ریلی حاضر بوده است افزود: بر اساس پروتکل‌های اعلام شده که همواره آن را به پیمانکاران ابلاغ می‌کنیم حداقل فاصله تجهیزات و ماشین‌آلات مانند بیل مکانیکی از خط ریلی باید سه متر باشد اما اینکه چه اتفاقی افتاده که این دستگاه بیل مکانیکی در کنار خط ریلی و بدون رعایت فاصله ایمنی حضور داشته، مشخص نیست. هم اکنون در حال بررسی بیشتر هستیم. راننده بیل مکانیکی حال مساعدی ندارد اما تا اینجای کار مطمئن هستیم تعمدی در بروز این حادثه در کار نبوده و چند خطا در کنار یکدیگر باعث بروز این سانحه شده است.
رییس کمیسیون عالی سوانح با بیان اینکه هم اکنون در حال گفت وگو و بررسی پارامترهای مختلف برای کشف اصلی علت بروز این سانحه و تشریح عوامل آن هستیم ادامه داد: بر اساس پروتکل‌ها زمانی که خط فعال می‌شود و اصطلاحا یک خط را آزاد می‌کنند، ماشین‌آلات و تجهیزاتی مانند بیل مکانیکی باید از خط آهن فاصله بگیرند و از منطقه خارج شوند. اما در این حادثه با وجود اینکه ساعت ۴:۳۰ صبح امروز این خط ریلی فعال شده است بیل مکانیکی بدون رعایت فاصله ایمنی در آنجا حضور داشته که داریم آن را بررسی می‌کنیم.
اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا بیل مکانیکی در فاصله حدود نیم ساعت قبل از این سانحه در کنار خط حاضر شده در حالیکه حدود یک ساعت قبل از این قطار، قطارِ دیگری بدون سانحه از آن منطقه عبور کرده است، گفت: در این زمینه هنوز اطلاعات دقیقی نداریم و در حال بررسی آن هستیم تا ببینیم چرا این فاصله ایمنی رعایت نشده است اما تا کنون و بر اساس بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که خود بیل مکانیکی سبب حادثه نشده بلکه بوم آن در هنگام چرخش با قطار برخورد کرده است که به نظر می رسد راننده بیل مکانیکی در حال فاصله گرفتن از قطار بوده اما هنگام حرکت و چرخش این اتفاق برای او رخ داده است.
اسماعیلی اعلام کرد: به محض نتیجه گیری نهایی و مشخص شدن همه جزئیات و جوانب این سانحه، گزارش آن را به صورت کامل اعلام خواهیم کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]