- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

سرمربی جدید تراکتور از اسپانیا آمد: «پاکو خمز» سکان تراکتور را به دست گرفت

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: «پاکو خمز» اسپانیایی سرمربی جدید تراکتور شد.
به گزارش آذرقلم، پس از بررسی گزینه‌های مختلف و مذاکرات فشرده باشگاه تراکتور «پاکو خمز» سرمربی ۵۲ ساله اسپانیایی به عنوان سرمربی تیم فوتبال تراکتور انتخاب شد.
خمز سابقه بازی در تیم ملی و باشگاه‌های اسپانیایی همچون رئال وایکانو، رئال مورسیا، دپورتیوو لاکرونیا، رئال زاراگوزا و … را در کارنامه دارد.

تیم فوتبال تراکتور پس از جدایی قربان بردیف، پاکو خمز اسپانیایی را که ۱۵ سال از عمر سرمربیگری اش می‌گذرد را جانشین این سرمربی روس کرده و سکان هدایت این تیم را به پاکو ۵۲ ساله سپرد.
پس از جدایی قربان بردیف از نیمکت تی‌تی ها باری دیگر بی‌ثباتی در این تیم سایه افکنده و تراکتوری‌ها پس از ادعای رسانه‌های مختلف مبنی بر مذاکرات تراکتور با استراماچونی ایتالیایی و ساغلام ترک‌تبار، این تیم با پاکو خمز اسپانیایی به توافق رسید، تا این سرمربی اولین سکان‌دار اسپانیایی سرخ پوشان دیار آذربایجان لقب گیرد.
فرانسیسکو پاکو خمز مارتین، همزمان با سال تاسیس باشگاه تراکتور یعنی ۱۹۷۰ میلادی در اسپانیا متولد شده و در دوران بازیگری در پست مدافع میانی سابقه ۱۱ فصل حضور در لالیگا اسپانیا را در کارنامه دارد که عمدتا برای تیم های رایوایکانو، ساراگوسا و لاس پالماس را در کارنامه دارد.
او همچنین سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌ملی اسپانیا را هم در کارنامه دارد.
خمز هدایت تیم‌های مختلفی از جمله رئال ساراگوسا، لاس‌پالماس و رایووایکانو را برعهده داشته و تجربه سرمربیگری در لالیگا را دارد و اکنون با قبول سرمربیگری در ایران در چالشی جدید به فوتبال کشورمان می‌آید و سرمربیگری تیم تراکتور را برعهده گرفته است.
سکان‌دار جدید تی‌تی ها اخیراً، روزهای باب میلی را در لالیگا دو سپری نکرده و به عنوان سرمربی تیم ایبیزا در ۲۱ دیدار تیمش تنها ۷ پیروزی را به‌دست آورد و با شکست در ۸ مسابقه از سمتش در این تیم که در حال حاضر در قعر جدول لالیگا ۲ قرار گرفته، کنار رفت، تا آخرین تجربه‌اش را با ناکامی در فوتبال اسپانیا به پایان رسانده و به مسافر ایران شود.
تراکتور تا پایان هفته یازدهم رقابت های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه کشور، با کسب ۱۵ امتیاز جایگاه هفتم جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داده است.
تی‌تی ها همچنین، در ادامه این رقابت ها، سه‌شنبه ۲۹ آذرماه، میهمان پیکان تهران خواهند بود و پرشورها در این دیدار منتظر رونمایی رسمی از سرمربی جدید تراکتور هستند.

بهتاج: خِمز رزومه‌ای قوی در لالیگا دارد/ تراکتور به اسکوچیچ پیشنهاد رسمی نداد
مدیرعامل باشگاه تراکتور گفت: سرمربی جدید ما رزومه‌ای قوی در لالیگا دارد.
ایوب بهتاج، درباره انتخاب پاکو خمز به عنوان سرمربی جدید تراکتور، اظهار داشت: وقتی باشگاهی دنبال سرمربی باشد، شرایط و رزومه گزینه‌های مختلف را بررسی کرده و با هر کدام به توافق برسد، آن گزینه را معرفی کرده و با او قرارداد می‌بندد. ما هم پس از بررسی گزینه‌های مختلف توانستیم شرایطی که می‌خواستیم را با خمز توافق کنیم و با وی به نتیجه رسیدیم.
مدیرعامل باشگاه تراکتور تصریح کرد: خمز در لالیگا رزومه خوبی دارد و مربی بسیار توانمندی است. قطعا ما هم از وی حمایت خواهیم کرد تا روند خوبی که تراکتور با قربان بردیف شروع کرده بود، ادامه یابد. باید اینجا بار دیگر از زحمات سرمربی قبلی تراکتور تشکر کنم.
وی در مورد زمان قرارداد خمز با تراکتور، گفت: در پایان جلسه امروز هیات مدیره تراکتور این موضوع را اعلام خواهیم کرد.
بهتاج درخصوص تعداد دستیاران خمز در تراکتور، توضیح داد: این موضوع را نیز به زودی اعلام خواهیم کرد. البته محمد نصرتی و مارکو کاسر در کادرفنی تراکتور می‌مانند. سعی می‌کنیم او در سریع‌ترین زمان ممکن و تا پایان هفته به ایران بیاید.
وی درمورد اینکه آیا باشگاه تراکتور برای انتخاب سرمربی جدید خود به دراگان اسکوچیچ پیشنهاد داده بود و این مربی درخواست 2 و نیم میلیون دلاری داشته است، گفت: با خیلی از مربیان خارجی صحبت کردیم. نمی‌گویم با اسکوچیچ حرف زدیم یا خیر اما اینکه درخواست رسمی به او بدهیم یا پای میز مذاکره بنشینیم صحت ندارد.
مدیرعامل تراکتور درواکنش به این سوال که آیا مبلغ قرارداد خمز با این باشگاه کمتر از بردیف است، خندید و توضیحی نداد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]