- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

نمایش تبلیغاتی مدیران مس سونگون در برابر انتقادات دلسوزانه امام جمعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: عملکرد مدیران شرکت مس سونگون آذربایجان این روزها مورد انتقاد بسیاری از محافل رسانه ای و اقتصادی کشور و استان قرار گرفته است. از عدم توان مدیریت بر حساب ها و خروج سرمایه ها و مواد خام از استان گرفته تا مشکلات کارگری و بیکاری کارگران و حتی برخی انتصابات مساله دار!
به گزارش آذرقلم، مس سونگون به عنوان یکی از ذخایر معدنی ارزشمند و بسیار استراتژیک منطقه آذربایجان ، می تواند به عنوان کریدور اقتصادی کشور محسوب شده و در کنار اشتغال زایی فراوان، رفع بیکاری جوانان منطقه، رفاه و آبادی و آسایش را نیز به مردمان منطقه ورزقان و استان به ارمغان بیاورد. اما به نظر می رسد عدم توان مدیریتی مسئولان این شرکت، قدرت تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های اساسی را از مدیران این شرکت گرفته است. تا جایی که انتقاد تند امام جمعه ورزقان را هم برانگیخته و تریبون نماز جمعه را محملی برای بیان دردها و مشکلات این شرکت تشخیص داده است.
امام جمعه ورزقان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با انتقاد تندگفته: نزدیک به یک سال است که برخی از کارگران زحمت کش مجتمع مس سونگون دچار مشکلاتی شدند، خدا را خوش نمی‌آید، در این مدت این کارگران، ریالی حق و حقوق دریافت نکرده‌اند، کدام یک از مسئولان می‌توانند این مدت زمان را بدون حقوق، زندگی خود را سپری کنند؟!مطالبه گری امام جمعه ورزقان نتیجه داد - خبرگزاری حوزه
حجت الاسلام مهدی پورمحمد با بیان اینکه بنده به عنوان امام جمعه در قبال برگشت به کار این قشر (کارگران) تضمین می‌دهم، افزود: این کارگران باید مورد لطف و بخشش قرار بگیرند و بنده به عنوان امام جمعه تضمین می‌کنم و حتی به‌صورت کتبی نیز اعلام می‌دارم که اگر در آینده مشکل و خطایی از سوی این کارگران رخ دهد به عنوان امام جمعه پاسخگو خواهم بود.
این اظهارات کافی بود تا مسئولان این شرکت دستپاچه شده و در اولین فرصت با برگزاری یک تور خبری و اعزام گزینشی خبرنگاران و برگزاری نشست خبری، به اظهارات امام جمعه دردآشنای این شهرستان پاسخ دهند و به نوعی بر روی مشکلات این شرکت سرپوش بگذارند. این رویکرد مسئولان شرکت نه تنها مسئولیت پذیری و پاسخ به مشکلات و درمان دردها به شمار نمی آید که نوعی دهن کجی به جایگاه تریبون نماز جمعه و بی احترامی به شخص امام جمعه محترم به شمار می آید.

به جای آنکه با نصب العین قراردادن توصیه ها و انتقادات و درخواست های پدرانه امام جمعه محترم این شهر، سریعا وارد عمل شده و مشکلات تذکر داده شده را رفع کنند رویکرد تقابلی به خود گرفته و با یک حرکت نمایشی و تبلیغاتی تنها در صدد خاموش کردن انتقادات رسانه ای و صدای مردم برآمده اند.

اینکه مدیرعامل این شرکت بهانه نخ نما شده « بگم بگم» راه بیندازند و زمین و زمان را مقصر قلمداد کنند چیزی از دردهای کارگران و مشکلات این شرکت کم نمی کند.

اینکه بگویند: «ما در شرکت ملی مس نه مشکل مالی داشتیم، نه مشکل تکنولوژیکی، نه مشکل نیروی انسانی و نه مشکل ذخایر بلکه مافیای صنعت مس در کشور اجازه توسعه نداده است!» برای کارگران سخت کوش این شرکت نان و آب نمی شود برای مردم آذربایجان هم توسعه و رشد اقتصادی و رونق صنعتی به بار نمی آورد. اگر ایشان به راستی قصد دارند با مافیا مبارزه کنند و شفافا سازی کنند و در مقام پاسخ به امام جمعه محترم برآیند بهتر است عملکردهای خود را اصلاح کنند و شفاف تر سخن بگویند و دست های پشت پرده را حالا نه برای رسانه ها و مردم، بلکه حداقل برای سیستم قضایی و مقامات بالاتر معرفی کنند. بنابراین انداختن توپ کم کاری ها و بی تدبیری ها به زمین دیگران سودی ندارد.

انتظار می رود مسئولان این شرکت در انتخاب مشاوران رسانه ای و روابط عمومی خود کمی دقت بیشتری به خرج بدهند . تا با توجه به حساسیت های جامعه امروز، مشکلات کارگری و اتفاقات اخیر با نگاهی واقع بینانه و مدبرانه بتوانند سکان این کشتی طوفان زده را به ساحل آرامش هدایت کنند. شاید هم بهتر است در اولین جزیره، برخی از مسافران و همراهان شهرت طلب و بی تدبیر خود را پیاده کنند تا بی دردسر به ساحل آرامش برسند![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]