- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

دانشجوی بازداشتی نداریم/ فقط 62 بیمار کرونایی بستری هستند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران، به سوالات و ابهامات مربوط به موضوعات روزهای اخیر پاسخ گفت.

به گزارش آذرقلم، دکتر نقی پور در این نشست، به گزارش عملکرد این دانشگاه پرداخت و از رویکرد این دانشگاه برای حمایت از دانشجویان و همراهی با آنان، حل مشکلات حقوقی آنها خبر داد.

تغییرات ساختاری عمیقی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیاز است

فقط 62 بیمار کرونایی بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به موفقیت های این دانشگاه در مهار کرونا گفت: کرونا با تلاش شبانه روزی کادر پزشکی، واکسیناسیون گسترده، همراهی رسانه ها و مردم خوب استان مهار شد. به طوری که در حال حاضر، فقط  62 نفر در سطح استان بستری هستند در حالی که قبلا بیش از هزار بستری داشتیم..

وی افزود: خوشبختانه هفته هاست در سطح استان فوتی کرونا نداریم و اکنون 21 نفر تحت مراقیت های ویژه و 10 نفر زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

موضوع فوت آیلار حقی، به دانشگاه ما ربطی ندارد

نقی پور در مورد فوت خانم آیلار حقی هم گفت: ماجرای فوت این دختر دانشجو به دانشگاه ما مربوط نمی شود. بیشتر به دانشگاه آزاد و سیستم قضایی مربوط می شود. با این حال با توجه به اینکه مادر این مرحومه، همکار سیستم درمانی ما بود پیام تسلیت صادر کردیم.

پخش شب‌نامه داعش در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تبریز صحت ندارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد خبری در مورد پخش شب‌نامه‌ای منتسب به گروه داعش در خوابگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز این موضوع را تکذیب کرد و گفت: چنین موضوعی صحت ندارد.
بهمن نقی‌پور در خصوص التهابات اخیر کشور و تبعات آن در مجموعه علوم پزشکی نیز اظهار کرد: هر چند شیطنت‌های رسانه‌ای و قضاوت زود هنگام در مورد اتفاقی که برای خانم مهسا امینی رخ داد، موجب التهاب آفرینی و البته جریحه‌دار شدن احساسات مردم به ویژه جوانان شد، با این حال در این مدت بیشترین موافقت و مجوز تجمع قانونی و گفتگو در سطح کل دانشگاه‌های کشور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز صادر شده چرا که دانشجویان را فرزندان خود می‌دانیم.

دانشجوی بازداشت شده نداریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: حتی یک دانشجوی ما بخاطر اتفاقات و تجمعات درون دانشگاه بازداشت نشده و پیشتر سه دانشجو که خارج از محدوده دانشگاه و در جریان اغتشاشات سطح شهر حضور داشتند، دستگیر شده بودند که این افراد نیز آزاد شده‌اند و در مورد موارد احتمالی دیگر این چنینی نیز تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های مربوطه بیشترین عطوفت و ملایمت در این زمینه اتفاق افتاد تا با کمترین هزینه از این برهه گذر کنیم.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]