- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

خیز بلند آذربایجان‌شرقی برای خودکفایی در تولید روغن خوراکی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در آستانه خودکفایی تولید روغن خوراکی قرار داریم، گفت: با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 300 میلیارد تومانی بخش خصوصی نزدیک به 500 تن روغن در روز تولید خواهد شد.
به گزارش آذرقلم، صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در حوزه صنایع غذایی ۵۷۰ واحد تولیدی وجود دارد که روغن یکی از مواد اولیه اساسی این صنایع است بنابراین باید به سمت خودکفایی تولید مواد اولیه کالاهای اساسی حرکت کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

وی گفت: در حال حاضر خط تولیدی روغن خوراکی بخش خصوصی که با سرمایه‌گذاری نزدیک به یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی انجام می شود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم تا نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی به ۱۵ هزار تن روغن خوراکی نیاز دارد، افزود: ماده اولیه این واحدهای تولیدی سویا است که مشتقات حاصل از این محصول می‌تواند علاوه بر روغن خوراکی به گلیسیرین و در نهایت به خوراک دام تبدیل شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]