- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

خودنمایی برف، در پنجاهمین روز بهار/ بازگشت زمستان به مرند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: در چهل و نهمین روز از بهار ۱۴۰۱ زمستان در برخی مناطق آذربایجان‌شرقی به ویژه شهرستان مرند تمدید شد و چهره زمستانی را به رخ زمین کشانده است با بارش و نزول نعمت الهی احتمال بروز خسارت به باغات و محصولات کشاورزی هست.
به گزارش آذرقلم، بارش برف در چهل و نهمین روز از بهار ۱۴۰۱ رنگ و بوی بهار را از بین برده و چهره زمستانی به برخی از شهرستان‌های استان بخشیده است به‌طوریکه این امر موجب غافلگیری مردم آذربایجان‌ شده است.
مردم آذربایجان به ویژه شهرستان مرند که چهل و نه روز پیش با زمستان خداحافظی کردند و با شادی و خوشحالی قدم به بهار گذاشتند امروز مردم برخی مناطق این شهرستان و روستاهای اطراف از جمله روستای خانه سر و ارتفاعات کوه میشو و روستاهای اطراف آن زمستان در بهار را لمس کردند.

بارش برف در روستای خانه سر در شهرستان مرند در چهل و نهمین روز از بهار
بارش برف باعث افت شدید دما شده و مردم که برای استقبال از بهار بخاری‌های خودشان را در منزل جمع کرده بودند مجبور شدند دوباره بخاری‌ها را برپا کنند، دودی که از دودکش‌های پشت بام‌ها بر می‌خیزد، چهره زمستان را در ذهن خاطرنشان می‌کند.
براساس این گزارش، افت دما و سرد شدن هوا باعث شده مردم و اهالی این شهرستان مجبور به پوشیدن البسه‌ زمستانی و روشن کردن بخاری خودروها شوند و این در حالی است که همزمان شکوفه زدن درختان بهاری را زمزمه می‌کنند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]