- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تراکتور تبریز به 15 کشور جهان صادر می شود

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: مدیر بازاریابی و صادرات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: در حال حاضر تراکتورهای ایرانی در بازار بیش از 15 کشور و به‌خصوص کشورهای منطقه و خاورمیانه حضور دارند.
به گزارش آذرقلم، امیراحمد اندبیلی در حاشیه ارسال نخستین محموله تراکتورهای صادراتی در سال جدید در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کشورهای مناطق خاورمیانه، جنوب شرقی آسیا، آفریقا و تعدادی از کشورهای عربی مشتریان تراکتورهای ایرانی هستند.

ارز آوری بیش از ۱۷ میلیون دلاری تراکتور برای کشور
وی از ارز آوری بیش از ۱۷ میلیون دلاری سال گذشته گروه تراکتورسازی ایران برای کشور خبر داد و گفت: سال گذشته یک‌هزار ۵۵۶ دستگاه انواع تراکتور از تولیدات تراکتورسازی و شرکت‌های اقماری به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به اقصی نقاط دنیا صادر شده است.
اندبیلی به برنامه‌ریزی امسال برای صادرات ۳ هزار دستگاه تراکتور به ارزش ۳۰ میلیون دلار تاکید و افزود: باتوجه به درخواست‌هایی که برای تراکتورهای ایرانی وجود دارد این میزان نیاز صادراتی برای امسال برآورد و براساس آن برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.
مدیر بازاریابی و صادرات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اشاره به بازارهای هدف این مجموعه اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر توسعه بازارهای صادراتی به کشورهای جنوب شرقی آسیا و اروپای شرقی در برنامه حوزه صادرات تراکتورسازی قرار گرفته تا متناسب با نیاز و تقاضای این بازارها تراکتور تولید و عرضه شود.
وی متذکر شد: ۳۰ دستگاه تراکتور به ارزش ۴۰۰ هزار دلار به عنوان اولین محموله صادراتی امروز بارگیری و ارسال می‌شود.
اندبیلی، حضور و تامین نیاز بازار کشورهایی که تولیدکنندگانی از کشورهایی نظیر هند، چین و حتی پاکستانی را احاطه کرده‌اند حکایت از موفقیت بزرگ برای کشور و تراکتورسازی در بازارهای بین‌المللی دارد.
تراکتورسازی در کنار تامین بالای ۹۸ درصد نیاز داخلی و اولویت‌بخشی به نیازهای داخلی، نگاه صادراتی و ارز آوری برای کشور و حضور در بازارهای بین‌المللی و جهانی را نیز در برنامه‌های کار خود قرار داده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]