- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تراکتور به دنبال جذب چند ملی‌پوش

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: تازه ترین اخبار و رویدادهای مربوط به باشگاه تراکتور آذربایجان را یک بار دیگر مرور می کنیم:

لیست خریدهای خارجی‌ تراکتور دگرگون شد
آذرقلم: سه بازیکن خارجی که تراکتور قرار بود با آنها دوباره وارد مذاکره شود، از لیست خرید این باشگاه خارج و لیست خرید خارجی این تیم دگرگون شده است.
به گزارش آذرقلم، جذب چند بازیکن خارجی باکیفیت یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های نقل و انتقالاتی باشگاه تراکتور به حساب می آید. این باشگاه بلافاصله بعد از پایان فصل قصد مذاکره با چند بازیکن را داشت که تغییر سرمربی، این موضوع را منتفی کرد. این موضوع باعث شد تا لیست خرید خارجی های باشگاه به کلی دگرگون شود.
ارطغرول ساغلام برای نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم چند بازیکن خارجی به باشگاه تراکتور پیشنهاد داده بود. مذاکره با این بازیکنان خوب پیش رفت اما رقم بالای رضایت نامه، سد راه شروع همکاری در زمستان شد. سرخ پوشان فوتبال آذربایجان قصد داشتند مذاکره با این بازیکنان را در مارکت تابستانی از سر بگیرند چون پیش از این از فیلتر تایید سرمربی تیم رد شده بودند.
بعد از اینکه حضور ساغلام در تراکتور منتفی شد، این باشگاه سراغ گزینه های دیگری رفت و در نهایت با قربان بردیف به توافق رسید. این مربی کهنه کار ضمن درخواست جذب چند ایرانی سرشناس و گرانقیمت، در لیست خرید خود چند بازیکن خارجی هم قرار داده است. از آنجایی که او سال ها در حوزه فوتبال روسیه کار کرده، تراکتوری ها امیدوار هستند که بتوانند با پیشنهادات او، خریدهای خارجی خوبی داشته باشند.
گرچه اطلاعات کاملی از لیست خرید باشگاه تراکتور به بیرون درز نکرده و باشگاه هم هنوز هیچ خبر رسمی در این زمینه منتشر نکرده، اما از منابع آگاه خبر می رسد که با توجه به وضعیت لیگ روسیه بعد از حمله این کشور به اوکراین و شناختی که سرمربی روسی-ترکمن تراکتور از بازیکنان این کشور و البته دیگر لیگ های اطراف دارد، بخش قابل توجهی از لیست خرید خارجی سرخ پوشان را بازیکنانی از این منطقه تشکیل می دهند.

سیاست تراکتور؛ بازیکن خارجی و ملی‌پوش امید!
باشگاه تراکتور از جلسه هیئت‌مدیره این باشگاه با حضور تمام اعضا خبر داد.
جلسه هیئت‌مدیره باشگاه تراکتور روز چهارشنبه یکم تیرماه برگزار شد و اعضا در خصوص برنامه‌های آتی باشگاه گفت‌و‌گو، تبادل نظر و تصمیم‌گیری کردند.
بر اساس تصمیمات هیئت‌مدیره، باشگاه اقدامات لازم در راستای ساختارسازی مبتنی بر اصول حرفه‌ای و با الگوبرداری از باشگاه‌های مطرح در سطح جهانی را در اولویت قرار خواهد داد؛ به طوری‌که توجه به آکادمی باشگاه و ایجاد امکانات زیرساختی تیم‌های پایه، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های تراکتور است که با نظارت «قربان بردیف» انجام می‌شود.
همچنین باتوجه به افزایش کاذب قیمت بازیکنان داخلی، استفاده بهینه از سهمیه بازیکنان خارجی در دستور کار باشگاه قرار دارد و در همین راستا جذب بازیکنان خارجی باکیفیت و کارآمد با بررسی دقیق آخرین وضعیت فنی این نفرات یکی از رویکردهای اصلی باشگاه است. همچنین جذب بازیکنان با کیفیت داخلی و اضافه کردن بازیکنان آینده‌دار تیم ملی امید به تراکتور، بررسی راهکارها برای توسعه شرایط اقتصادی باشگاه از دیگر موارد مورد تاکید اعضای هیئت‌مدیره باشگاه بود.
به این‌ترتیب باید منتظر خرید چهار بازیکن جدید خارجی از سوی مدیران باشگاه تراکتور ماند و همچنین باید دید که کدام بازیکن ملی‌پوش امید به ترکیب تراکتور اضافه می‌شود.
براساس مصوبه هیئت‌مدیره، باشگاه تراکتور به دنبال آماده‌سازی تیم با کیفیت برای لیگ برتر و کشف و پرورش استعدادهای جوان برای سال‌های آینده خواهد بود.
گفتنی است، عباس الیاسی، علی خطیر، میرمعصوم سهرابی، منصور رستگارپور و محمد جنگجو به‌عنوان اعضای هیئت‌مدیره باشگاه تراکتور در این جلسه حاضر بودند.

کدام ستاره پای امضای قرارداد حاضر می‌شود؟
تراکتور دوباره به دنبال جذب ملی‌پوش
بخشی از لیست خرید تیم تراکتور را بازیکنان ملی پوش تشکیل می دهند.
باشگاه تراکتور چهار سال پیش زمانی که خصوصی شد، با جذب سه کاپیتان تیم ملی، شوک بزرگی به مارکت تابستانی وارد کرد. اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی، سه ملی پوش سرشناسی بودند که باشگاه سرخ پوش در اولین فصل خصوصی شدن خود به خدمت گرفت. بعد از جدایی نفرات یاد شده و دیگر ملی پوشانی چون خانزاده، این روند طی دو سال اخیر کمرنگ شد ولی دوباره تراکتوری ها در پی جذب بازیکنان ملی پوش در فصل جدید هستند.
بعد از تعیین سرمربی، گمانه زنی ها در مورد لیست خرید تراکتور بیشتر شده است. طی این چند روز، نام های زیادی به عنوان، گزینه های خرید تراکتور عنوان شده اند. تا کنون اما سرخ پوشان فوتبال آذربایجان از هیچ خریدی به صورت رسمی رونمایی نکرده اند تا گمانه زنی ها و شایعات به اوج برسد.
باشگاه تراکتور موازی با نهایی کردن قرارداد بردیف، با چند بازیکن هم مذاکراتی داشته و این مذاکرات طی روزهای اخیر با در نظر گرفتن خواسته های سرمربی جدید، با جدیت بیشتری در حال انجام است. از منابع نزدیک به باشگاه تراکتور خبر می رسد که نام چند ملی پوش در لیست خرید سرخ پوشان دیده می شود و علاوه بر دو موردی که پیش از این نام آنها را شنیده بودیم، گزینه های دیگری هم مورد توجه تراکتور قرار گرفته اند.
از سعید عزت اللهی و کریم انصاری فرد به عنوان نفراتی از لیست خرید تراکتور یاد می شود و خبر مذاکره با آنها از هفته گذشته منتشر شده است. حال خبر می رسد که تراکتور نسبت به بازگرداندن محمدرضا خانزاده بی تمایل نیست. این باشگاه همین نظر را در خصوص احسان حاج صفی هم دارد و باید دید که در نهایت چند نفر از این گزینه ها تا امضای قرارداد با تراکتور پیش خواهند رفت. جالب اینجاست که در میان بازیکنان یاد شده فقط عزت اللهی، پیش از این پیراهن تراکتور را به تن نکرده است.

منبع: ورزش سه[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]