- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بیش از 60 سال عمر دارند!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: به جز بیمارستان امام رضا (ع) که حدود بیست سال قدمت دارد بقیه بیمارستان های استان، عمرشان ۵۰ یا ۶۰ سال است که این مسئله خود مرجع بحران در شرایط بحرانی است.
به گزارش آذرقلم، این مطلب را بهمن نقی‌پور، در جلسه روسای بیمارستانهای استان در تبریز مطرح کرد و افزود: به جز بیمارستان امام رضا (ع) که حدود بیست سال قدمت دارد بقیه بیمارستان های استان عمرشان ۵۰ یا ۶۰ سال است که این مسئله خود مرجع بحران در شرایط بحرانی است.

فرسودگی 350 بیمارستان در سطح کشور/ ثبت طرح دارویار در بیمارستان ها درست انجام نمی‌شود

پزشکیان: بیمارستان‌ها فقیر هستند!
مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بیمارستان های ما از نظر تجهیزات فقیر هستند گفت: اجرای نظام ارجاع، سطح بندی و خرید راهبردی و پزشک خانواده از مهمترین راهکارهای سیستم درمانی است.
وی گفت: تا زمانیکه این سیستم در مراکز راه اندازی نشود مشکلات دارویی و درمان و … تقریبا لاینحل خواهد بود.

فرسودگی 350 بیمارستان در سطح کشور
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فرسودگی 350 بیمارستان در سطح کشور گفت: بیش از 350 بیمارستان در سطح کشور بالای 25 سال عمر دارند.
به گزارش آذرقلم، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: توسعه بیمارستان های دولتی در دستور کار قرار دارد و در شهر تبریز نیز در این خصوص جذب منابع خوبی انجام شده است و برخی از بیمارستان های زیر ۱۰۰ تخت نیز باید بخشی از یک بیمارستان جنرال باشند.
وی در خصوص موضوع تجهیزات بیمارستان های جدیدالاحداث گفت: در خصوص تامین تجهیزات این مراکز مشکلی وجود ندارد و تجهیزات این بیمارستا ن ها رایگان و از منابع وزارتی تامین می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]