- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

اجرای 40 برنامه در چهلمین سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر/ انتقاد از طولانی شدن پروژه باغ موزه دفاع مقدس

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با  گرامیداشت حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر گفت: عملیات بیت المقدس، رزمندگان ما را در موضع قدرت قرار داد و زمینه ساز انجام عملیات های غرورآفرین بعدی شد.

به گزارش آذرقلم، دبیر ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان خاطرنشان کرد: امسال چهلمین سال پیروزی عملیات بیت‌المقدس است و بر همین اساس ۴۰ برنامه جامع برای گرامیداشت این ایام در نظر گرفته شده و دستورالعمل های لازم در این خصوص نیز به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.مرکز فرهنگی دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی ظرف ۳ سال آینده تکمیل می‌شود - پایگاه خبری تحلیلی واژه

وی ادامه داد: امسال رویکرد تبیینی و نگاه ویژه ای به حوزه کودکان، نوجوانان و جوانان در برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس داریم و یر همین اساس جلساتی با کانون پرورش فکری کودکان، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان برگزار و سعی کرده‌ایم بخشی از برنامه‌ها را به دست همین قشر اجرا کنیم.

عباسی اظهار کرد: دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی، عطر افشانی مزار شهدا، همایش اختتامیه همایش ملی شهید باکری و شهید سلیمانی در خصوص مدیریت شهری، افتتاح فاز اول اولین مرکز آزمون آلایندگی موتورهای دیزل در سطح کشور و رونمایی از کتاب لاله های سرخ شهدای شرکت ایدم برای پیوند حوزه صنعت با مفاهیم دفاع مقدس بخشی از برنامه هایی است که در این هفته برگزار خواهند شد.

وی گفت: تبیین نقش ولایی رهبری، تبیین وحدت نیروهای مسلح در تمامی ابعاد، نقش حماسی و وحدت همه‌ی اقشار مردم، نهادینه سازی روحیه‌ی ایثار و مقاومت، تبیین رفتار ایثارگران به‌عنوان الگوی عاشورایی، تبیین نقش عملیات بیت‌المقدس و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از مهمترین راهبردهای ما در اجرای برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر است.

تجلیل از خانواده های ۱۹۴ شهید آذربایجان شرقی حاضر در عملیات بیت المقدس:

وی برگزاری همایش فاتحان و مدافعان خرمشهر و تجلیل از تعدادی از خانواده های ۱۹۴ شهید آذربایجان شرقی در عملیات بیت المقدس و ۴۰ نفر از فاتحان و مدافعان، رونمایی از کتاب های حوزه دفاع مقدس، تولید محتوا برای پخش در صدا و سیما، مشارکت در کنگره ملی شهدای روحانیت در چهارم خرداد در قم، مشارکت در همایش سراسری ادبی یوسف، برگزاری یادواره های شهدا و فضاسازی های شهری در استان، برگزاری شب خاطره با مشارکت حوزه هنری و برگزاری نمایشگاه عکس ویژه عملیات بیت المقدس را از دیگر برنامه های چهل سالگی عملیات بیت المقدس و سالروز فتح خرمشهر عنوان کرد.

تعیین تکلیف مالیکت باغ موزه دفاع مقدس:

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همچنین با اشاره به وضعیت مالکیت پارک موزه دفاع مقدس گفت: تا یکی دو ماه دیگر مشکل مالکیت این پارک حل خواهد شد. ضمن آنکه طرح جامع پارک نیز به زودی اجرا می شود تا در نهایت به یکی از بی نظیرترین باغ موزه های دفاع مقدس کشور تبدیل شود.

چرایی عدم جذب اعتبارات ملی برای موزه:

امیر عباسی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار آذرقلم در مورد درصد جذب اعتبارات ملی برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس تبریز به جای استفاده صرف و صددرصدی از اعتبارات استانی و بودجه شهرداری گفت: ایجاد باغ موزه های دفاع مقدس کلا استان محور هستند هر چند تهران تا حدودی کمک می کند اما باید استان ها خودشان پای کار بیایند. با این حال ما پیشنهاداتی را برای سفر ریاست جمهوری به تبریز آماده کرده ایم. و دنبال جذب اعتبارات ملی هستیم.

وی قول داد: اعداد و ارقام مربوط به این پروژه در طی سه دهه گذشته و ترکیب اعتبارات ملی و استانی و شهری را در جلسات آتی اعلام می کنیم!

احتمال اختصاصی شدن پارک موزه دفاع مقدس و ایجاد محدودیت برای خانواده ها:

امیر دریادار عباسی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آذرقلم در خصوص احتمال اختصاصی شدن پارک موزه دفاع مقدس و ایجاد محدودیت برای تفریح و سرگرمی خانواده ها گفت: ما هرگز قصد نداریم دور این پارک (شمیم پایداری) حصار بکشم. بلکه با توافق انجام شده با شهرداری تبریز قصد داریم این پارک را تحویل بگیریم تا طرح جامع باغ موزه را در آنجا اجرا کنیم و گرنه شرایط اداره آن به همان شکل قبلی خواهد بود.

وی افزود: پارک موزه زمانی قابل استفاده خواهد بود که در آنجا امکانات تفریحی و سرگرمی هم برای خانواده ها طراحی و اجرا شود . حتی مراکز اقامتی ( هتل) و تجاری نیز در این باغ موزه طراحی شده است تا ایجاد جاذبه کند.

خبرنگار: خوش نیت[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]