- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آقای نماینده! شما نگران افول جایگاه ایرانی و بحران معیشتی مردم باشید!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یادداشت سیاسی: محمد امین خوش نیت
آذرقلم: برخی مسئولان و وکلا و وزرا گاهی حرف هایی می زنند که مرغ پخته هم از این حرف ها خنده اش می گیرد. البته بعدش اشک هر آدمی را در می آورد از این درد ناگفتنی! تکلیف روحانی دیگر مشخص است با آن همه وعده های شیرین انتخاباتی اش و حرف ها و مواضع اخیرش.. اما بقیه نمایندگان و وزرا دیگر چرا؟

تصمیم داریم هر چند وقت یک بار مواضع و سخنان عجیب و غریب برخی از مسئولان را به نقد کشیده و در مورد حرف هایی که مبنای منطق و استدلال و شهود ندارند بحث کنیم.

حرف هایی که برای خالی نبودن عریضه بیان می شوند و غیر از مصرف رسانه های همسو و تبدیل آنها به تیتر و عکس صفحه اول رسانه های هدف! هیچ ثمر و هدفی را دنبال نمی کنند.
به عنوان نمونه یک جمله از یک، نماینده اصولگرا اینجا می آوریم: سخنی از بیگی نماینده مردم تبریز که به نوعی دهن کجی به مشکلات مردم و نمک پاشیدن به زخم آنهاست:
بیگی: قدرت سیاسی واشنگتن در عرصه بین الملل دچار افول شده است!
جناب بیگی! حالا این حرف ، کدام درد از مشکلات مردم را حل کرد؟ روغن نباتی 120 هزار تومانی ارزان شد یا تخم مرغ 22 هزار تومانی؟ مردم بیچاره، اکنون در نان شب شان مانده اند و شما در فکر تحلیل جایگاه امریکا، دشمن 42 ساله ملت ایران در سطح بین الملل هستید؟ حرف شما را باور کنیم یا دلار 31 هزار تومانی را؟ آقای بیگی! لطفا شوخی نکنید! این حرف ها توهین به شعور مردمی است که دربند یارانه 45 هزار تومانی و نان شب شان هستند. واقعا این تحلیل را با فکر و اندیشه خودتان گفتید و یا همین طوری برای اینکه تیتر اول رسانه های اصولگرا مانند فارس و کیهان و جوان بشوید گفتید؟
اگر قرار هم بر ارائه تحلیل و استدلال و پاسخگویی به شیطنت های امریکا باشد وزارت امور خارجه و دولت سخنگوهای خوبی دارند بنابراین تکلیف از شما ساقط است.
شما که نمی خواهید تقصیر این بی کفایتی و بی درایتی را مانند خیلی های دیگر! گردن امریکا و ترامپ بیندازید؟ دوران این حرف ها 8 سال است که گذشته است! حالا اینکه قدرت بین المللی واشنگتن و نیویورک و منهتن و لندن و بقیه افول کرده، در این اوضاع بی ریخت اقتصادی و سیاسی به چه درد کارگر با مزد یک میلیون تومانی و یارانه یک و نیم دلاری می خورد؟ مردم آذربایجان شرقی به شما رای نداده اند تا در مورد سیاستگذاری های بین المللی، اتفاقات دریای کارائیب و معیشت مردم امریکای لاتین و غیره تحقیق و تحلیل ارائه دهید. لطفا به جای ادعاهای بزرگ و روحیه دادن های بی نتیجه، کمی از سیاست بین الملل فاصله بگیرید. از اوج آسمان قدرت و حریف طلبی، پایین بیایید تا چند قدم باهم پیاده برویم. شاید بتوانید اندکی از درد این مردم کم توقع، متین و دردمند را درک کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]