- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آذربایجان شرقی در رتبه اول کشف ماینر در کشور/ سرقت 10 میلیاردی از شبکه برق!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی رمزارزها را تهدید و آسیب جدی صنعت برق آذربایجان شرقی خواند و گفت: از سال 98 تاکنون 9600 دستگاه ماینر در استان ما کشف شده که از این نظر استان ما در سطح کشور رتبه اول یا دوم را دارد.پیش بینی ۱۰ روش برای پرداخت قبوض برق/ بزودی کارت هوشمند انرژی صادر خواهد شد - پایگاه اطلاع رسانی پیک هشترود
به گزارش آذرقلم، اکبر فرج نیا در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه این شرکت آماده اعطای مجوز برای استخراج رمز ارز است اظهار کرد: تاکنون چهار پروانه بهره برداری استخراج رمزارز در سطح استان در شهرستان های هریس، ورزقان و منطقه آزاد ارس صادر شده است.
وی در عین حال از شیوع خانگی استخراج رمز ارز و نصب غیرقانونی ماینر در منازل مسکونی که مصرف بالایی دارند ابراز نگرانی کرد.

طرح بهسازی شبکه برق 472 روستای استان
فرج نیا همچنین در مورد طرح بهسازی شبکه برق‌ روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: مهرماه سال جاری و در فاز اول ۴۷۲ روستا در اولویت اجرای طرح بهسازی شبکه فرسوده قرار گرفتند. در این رابطه تاکنون کار بهسازی شبکه 150 روستا به پایان رسیده که شامل: بازسازی روشنایی ها، جابجایی تیرهای برق و تعویض سیم های لخت با سیم های روکش دار و خودنگهدارنده است. پیش بینی می شود فاز اول طرح، خرادماه به پایان برسد.

جشنواره برق من
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره نصب سامانه برق من گفت: شهروندان می توانند با نصب این اپلیکیشن به صورت لحظه‌ای مصرف برق خود را مشاهده و تحلیل کنند و در کنار آن از خدمات غیر حضوری شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی بهره مند شوند؛ این جشنواره به نفراتی که از چهارم اسفند تا ۲۴ اسفند اقدام به نصب این اپلیکیشن کنند به قید قرعه جوایزی اعطا می کند.

سرقت 10 میلیارد تومانی تجهیزات برق
فرج نیا، در ادامه از سرقت تجهیزات شیکه برق استان توسط سارقان خبر داد و گفت: برای جلوگیری از سرقت تجهیزات و امکانات شبکه برق، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج (رضویون) همکاری می کنند . هر چند به مرور با تعویض و بهسازی شبکه دیگر این سرقت ها برای سارقان توجیه اقتصادی ندارد اما سال گذشته و براساس آمار ها سارقان بیش از 70 میلیارد ریال از امکانات شبکه را به سرقت بردند و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به 100 میلیارد ریال برسد.

تحویل سلول های خورشیدی به عشایر
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی از تحویل 130 سلول خورشیدی به عشایر استان خبر داد و گفت: سال آینده هم طرح اعطای 900 سلول خورشیدی دیگر به عشایر با دریافت تنها 10 درصد هزینه به آنان تحویل داده می شود.

بهره‌برداری از سال ۴۷۱ پروژه برق رسانی در آذربایجان‌شرقی - خبرآنلاین

افزایش تعرفه های برق مصرفی برای مشترکین پرمصرف
فرج نیا، در ادامه از افزایش تعرفه های برق مصرفی برای مشترکین پرمصرف خبر داد و گفت:
از اول بهمن ماه امسال به مشترکان پرمصرف جریمه منظور می شود، تا شاهد واقعی شدن هزینه ها باشیم به طوری که در تابستان مصرف بالای ۳۰۰ کیلووات و در زمستان مصرف بالای ۲۰۰ کیلووات مشمول جریمه خواهد شد.
وی افزود: 91.6 مشترکین استان در تابستان و 88.3 درصد مشترکان در زمستان جزو خوش مصرف ها به شمار می آیند که از میانگین کشوری بالاتر است.

پرداخت خسارت ناشی از نوسانات برق
فرج نیا همچنین با اشاره به پرداخت خسارت ناشی از نوسانات برق در آذربایجان شرقی گفت: امسال ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از طریق بیمه به خسارت دیدگان ناشی از نوسانات برق در استان پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: آذربایجان شرقی مستعد تولید یک هزار و ۵۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی می باشد که بر این اساس تفاهم نامه یاد شده در هفته آینده برای تولید این میزان انرژی در استان منعقد می شود.
شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی ۱۹ شهرستان این استان به جز تبریز، اسکو و آذرشهر را زیرپوشش دارد و دارای ۹۳۷هزار مشترک برق است. به گفته فرج نیا، 30 درصد برق استان ما، در بخش صنعتی، 30 درصد در بخش خانگی و 24 درصد در بخش کشاورزی مصرف می شود.

۸.۴ درصد از مشترکین برق آذربایجان‌شرقی پرمصرف هستند - ایسنا[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]