- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

۵۰ جان‌‌باخته در روز گذشته/ شمار مبتلایان از مرز ۱۱۲ هزار نفر گذشت

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آذرقلم: سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور گفت: ۸۹ هزار و ۴۲۸ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافتند؛ مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۶۷۸۳ مورد رسید و ۵۰ نفر از مبتلایان جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند.

به گزارش آذرقلم، دکتر کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز چهارشنبه و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۹۵۸ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۱۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: ۱۴۶۸ مورد از ۱۹۵۸ مورد متعلق به بیماران سرپایی یا پیگیری افراد دارای تماس نزدیک با بیماران مبتلاست. خوزستان همچنان در وضعیت قرمز به سر می برد و یک چهارم موارد بستری و سرپایی در استان خوزستان دیده می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۶۷۸۳ مورد رسید همچنین بین بیمارانی که بستری هستند ۲۷۳۵ نفر از بیماران حال نامساعدتری دارند و تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون ۸۹ هزار و ۴۲۸ نفر از بیماران قطعی بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

گفتنی است تاکنون ۶۲۹ هزار و ۵۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

نمودار موارد فوت شده بر اثر کرونا در کشور از ابتدای اسفندماه تا ۲۳ اردیبهشت  مطابق تصویر زیر است.

ویروس کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

نمودار زیر روند موارد تشخیص قطعی کووید۱۹ را نشان می‌‌دهد.

ویروس کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]