- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آخرین وضعیت کرونا در دنیا: کاهش ابتلا در چین، افزایش ابتلا در ایتالیا، فرانسه و ایران!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آذرقلم: برخی از اخبار مهم مربوط به کرونا و اپیدمی آن در سطح جهان را با هم مرور می کنیم:

کرونا در یک روز ۱۳۳ نفر را در ایتالیا کشت/تعداد مبتلایان فرانسه به ۱۱۲۶ نفر رسید

با مرگ ۱۳۳ نفر در روز یکشنبه در ایتالیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، شمار قربانیان این ویروس در این کشور به ۳۶۶ نفر رسید.

کرونا در یک روز 133 نفر را در ایتالیا کشت/تعداد مبتلایان فرانسه به 1126 نفر رسید

روز یکشنبه ۱۳۳ نفر در ایتالیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند تا بدین ترتیب مجموع قربانیان این ویروس در این کشور اروپایی به ۳۶۶ نفر برسد.

همچنین روز یکشنبه ابتلای ۱۴۹۲ نفر دیگر در ایتالیا به ویروس کرونا مثبت اعلام شد تا مجموع مبتلایان به این ویروس در ایتالیا به ۷۳۷۵ نفر برسد.

خبرگزاری فرانسه نوشت که ایتالیا در حال حاضر پس از چین بیشترین تعداد ابتلا و مرگ به دلیل ویروس کرونا را در جهان دارد.

فرانسه نیز امروز از مرگ ۳ نفر دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد. شمار قربانیان کرونا در این کشور به ۱۹ نفر رسیده است.

امروز نیز آزمایش ۱۷۷ نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا مثبت اعلام شد و شمار مبتلایان در این کشور به ۱۱۲۶ نفر رسید.

بر اساس آخرین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱۰۹ هزار ۶۳۴ نفر رسیده که ۳۸۰۲ نفر جان خود را از دست داده و ۶۰ هزار و ۹۵۶ نفر نیز بهبودی خود را بدست آورده‌اند.

ادامه کاهش ابتلا به کرونا در چین/ سناتور آمریکایی قرنطینه شد

سناتور آمریکایی به دلیل دست دادن با فردی که تست کرونای وی مثبت اعلام شده است خود را قرنطینه خانگی کرد.

ادامه کاهش ابتلا به کرونا در چین/ سناتور آمریکایی قرنطینه شد

دولت چین  در ادامه روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ مورد جدید به شمار مبتلایان کرونا اضافه شده است و ۲۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

این درحالیست که تعداد مبتلایان به کرونا در اروپا و آمریکای شمالی روبه افزایش است. طی روز شنبه نیز کمیسیون بهداشت چین از ۴۵ مورد جدید ابتلا به این ویروس و همچنین کشته شدن ۲۷ نفر خبر داده بود که در مقایسه با چند هفته گذشته بسیار پایین آمده است.

در زمینه شیوع ویروس کرونا در کشورهای غربی نیز خبرگزاری رویترز از ثبت اولین مورد کرونا در کشور آلبانی خبر داده است.

در آمریکا که شمار مبتلایان به بیش از ۵۰۰ نفر و تعداد قربانیان به ۲۱ نفر رسیده است، منابع خبری گزارش داده‌اند که سناتور «تد کروز» به دلیل شرکت در یک همایش و دست دادن با فردی که مثبت بودن ابتلای او به کرونا گزارش شده است خودش را قرنطینه خانگی کرده است.

منابع خبری فرانسوی نیز گزارش داده‌اند که تست کرونای ۴ نماینده پارلمان این کشور مثبت اعلام شده است. پیش از این ابتلای سه نماینده پارلمان فرانسه قطعی شده بود.

مصر نیر امروز فوت اولین مبتلای به ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرد.

تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۴۷۰ نفر رسید
مقامات آمریکایی از رسیدن شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۴۷۰ نفر خبر دادند.

مقامات آمریکایی روز یکشنبه اعلام کردند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۴۷۰ نفر رسیده است.

این در حالی است که بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، شیوع ویروس مرگبار کرونا در ایالات متحده آمریکا بسیار بدتر از آنچه مقام‌های این کشور مدعی هستند، خواهد بود. مجموعه‌ای از اسناد درزکرده نشان می‌دهد، احتمالاً ۴۸۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست خواهند داد و ۴.۸ میلیون نفر نیز بستری خواهند شد.

همه مدارس و دانشگاه‌های عربستان برای مقابله با کرونا تعطیل شدند
مقامات سعودی اعلام کردند که برای مقابله با شیوع بیش‌تر ویروس کرونا در عربستان همه مدارس و دانشگاه‌های این کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

ریاض سفر به ۹ کشور را تعلیق کرد/ لغو برنامه‌های دینی در مساجد

مقامات سعودی اعلام کردند که در راستای اقدامات پیشگیرانه برای کنترل شیوع ویروس کرونا، سفر شهروندان و افراد مقیم این کشور را به ۹ کشور به حال تعلیق درآورده است.

وزارت کشور عربستان در بیانیه ای گفت: «فهرست این کشورها شامل ایتالیا، کره جنوبی، عراق، لبنان، سوریه، مصر، کویت،امارات و بحرین است».

نهاد سرگرمی در عربستان هم اعلام کرد که دو منطقه تفریحی بولیوارد و ونتر ویندر لند را در راستای اقدامات ویژه کنترل و مبارزه با شیوع ویروی کرونا تعطیل کرده است.

این نهاد گفت که  محدودیت فعالیت دیگر اماکن تفریحی و سرگرمی هم به منظور پیشگیری از همه گیر شدن بیماری کرونا در عربستان در دست بررسی است.

وزارت بهداشت عربستان سعودی روز یکشنبه اعلام کرد که نتایج تست سه زن و یک مرد در خصوص ابتلا به ویروس کرونا مثبت بوده است تا جمع مبتلایان به این ویروس در عربستان به عدد ۱۱ برسد.

شمار مبتلایان به کرونا در اروپا همچنان در حال افزایش است

تعداد تلفات مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۱۷ نفر رسیده و سوئیس نیز مرگ دومین نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد.

شمار مبتلایان به کرونا در اروپا همچنان در حال افزایش است

اطلاعیه‌های صادرشده از سوی کشورهای اروپایی نشان می‌دهد ابتلا به ویروس کرونا در این قاره همچنان روندی صعودی دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت بهداشت سوئیس اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۸۱ نفر رسیده و تست کرونای دستکم ۴ هزار نفر منفی اعلام شده است.

همچنین تاکنون دو نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

امروز همچنین مقام‌های دولت اسپانیا اعلام کردند که با مثبت اعلام شدن ابتلای ۸۸ نفر در این کشور به ویروس کرونا، شمار مبتلایان به این ویروس در اسپانیا به ۶۱۳ نفر رسیده است. شمار کشته‌های ویروس کرونا در این کشور هم به ۱۷ نفر افزایش یافته است.

علاوه بر این، دولت انگلیس امروز اعلام کرد تعداد مبتلایا به کرونا در این کشور با افزایشی ۶۴ نفری، به ۲۷۳ نفر رسیده است.

در  آلمان هم آمار مبتلایان ۱۵۱ نفر افزایش یافته و به ۹۵۱ تن رسیده است. وزیر بهداشت آلمان به دولت توصیه کرده تجمعات بیش از ۱۰۰۰ نفر ممنوع شود.

روسیه نیز روز یکشنبه ابتلای ۳ نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا را تایید کرد تا شمار مبتلایان در این کشور به ۱۷ نفر برسد. هر سه نفر طی روزهای اخیر از ایتالیا بازگشته بودند.

همچنین «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا به دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، دستور قرنطینه حدودا یک ماهه ۱۴ استان این کشور را صادر کرد.

رژیم صهیونیستی ۱۰۴۰ نظامی خود را قرنطینه کرد
ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه ۱۰۴۰ نظامی این رژیم را با هدف جلوگیری از انتشار کرونا در قرنطینه قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه ۱۰۴۰ نظامی این رژیم را به دلیل نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه قرار داد.

همچنین ۲۳۷ نظامی این رژیم نیز پس از پایان قرنطینه دو هفته‌ای خود به خانه‌هایشان رفتند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]