- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

فاز سوم قطار شهری تبریز به بهره برداری رسید

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: فاز سوم خط یک قطار شهری تبریز امروز با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور و استاندار آذربایجان‌شرقی افتتاح شد.به گزارش آذرقلم، مصطفی مولوی مدیرعامل قطار شهری تبریز و حومه در مراسم افتتاح فاز سوم خط یک قطار شهری حدفاصل میدان کهن (محققی سابق) تا لاله اظهار کرد: مصمم شدیم تا هر سه ماه یکبار یک افتتاح در ایستگاه‌ها داشته باشیم.
وی با بیان اینکه فاز با ۷/۲ کیلومتر با هفت ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: با توجه به تراکم زیاد در غرب تبریز این خط اهمیت زیادی دارد به‌طوریکه این خط با ۱۸ ایستگاه خواهد بود.
مدیرعامل قطار شهری تبریز و حومه با اشاره بر اینکه همه مسوولان شهری و استانی برای تامین بودجه به ما کمک کردند، تصریح کرد: امسال یک‌هزار میلیارد تومان کمک برای اتمام اختصاص یافته است.
وی با تاکید بر کمک‌های دولت به پروژه قطار شهری، یادآور شد: اگر این کمک‌ها نبود، الان مترو تعطیل بود در حالی که الان یک‌هزار و ۴۰۰ نفر در مترو مشغول به کار هستند.
مولوی خاطرنشان ساخت: میدانی که در آن حضور داریم یکی از محل‌های قدیمی با قدمت ۷۰۰ سال است و محل ارتباط سه خط در ارتباط و تبادل است زیرا اینجا محل ارتباطی بازار تبریز با مجموع شهر بود.
وی ابراز کرد: امید است، راه‌های ریلی و ارتباطی فعلی استان با کشورهای دیگر بهبود یابد و بیشتر شود تا بلکه به جایگاه اصلی تبریز برسیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]