- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آغاز ماراتن تبلیغات انتخاباتی ۱۳۸ نامزد انتخاباتی در تبریز، آذرشهر و اسکو/ تشکیل ۳۸ پرونده تخلف انتخاباتی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: فرماندار تبریز با بیان اینکه ۳۸ نفر تخلف انتخاباتی کردند که دو نفر منجر به صدور حکم شده است، گفت: افرادی که در فضای مجازی به رقبای دیگر توهین کنند جزو تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شود.

به گزارش آذرقلم به نقل از فارس، بهروز مهدوی در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن زمان تبلیغات کاندیداهای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو اظهار کرد: در کل مرکز حوزه انتخابیه یک هزار و ۲ شعبه وجود دارد که ۸۰۰ مورد در تبریز بوده همچنین تبریز دارای یک شعبه فرعی ارامنه نیز است که در مجموع ۸۰۰ شعبه شده است.
۱۰۰۲ شعبه اخذ رای در تبریز، آذرشهر و اسکو
فرماندار تبریز ادامه داد: بخش مرکزی تبریز در سردرود و باسمنج۷۷ شعبه، خسروشاه ۳۹ شعبه، تبریز ۶۸۳ شعبه است به‌طوریکه ۶۷۷ شعبه ثابت و ۶ شعبه سیار در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو داریم به‌طوریکه دوره قبل ۲۰ شعبه سیار داشتیم که این دوره آن را کاهش دادیم که هدف تسهیل امور است.
کاهش شعبات سیار در تبریز
وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ شعبه بعد از ۴۰ سال از گذشت انقلاب در تبریز افزایش یافته است زیرا با بررسی سه دوره انتخابات به این نتیجه رسیدیم که علت تراکم زیاد شعبات منجر به طولانی شدن شمارش آرا می‌شد.
مهدوی ابراز کرد: در شعبه فرعی اسکو ۱۱۷ شعبه و آذرشهر ۸۴ شعبه وجود دارد همچنین در شهر آذرشهر ۱۹ صندوق ثابت، ۲ سیار و در بخش مرکزی و روستاها، ۲۵ ثابت و پنج سیار و در شهرستان ممقان ۱۰ ثابت و یک سیار و در گوگان ۲۱ ثابت و یک سیار وجود دارد.
وی گفت: واجدین شرایط در حوزه انتخابیه تبریز یک‌میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۷۰ نفر است که به‌عبارت دیگر ۷۰ درصد جمعیت شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند.
فرماندار تبریز ادامه داد: ۳۳۸ نفر ثبت‌نام‌کننده در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو وجود داشت که ۱۵۰ نفر تائید شده، ۵۰ نفر انصراف دادند که نشان‌دهنده این است که ۴۴ درصد تائید شده و ۴۶ درصد رد و انصراف داده‌اند.
وی تصریح کرد: ۱۳۸ نامزد در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز در لیست نهایی هستند که برای آنها نشست توجیهی گذاشته و مصادیق مجاز تبلیغات را توضیح دادیم.
مهدوی خاطرنشان کرد: طبق قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی، هر نامزد باید شماره حساب برای خود باز کرده و مسوول مالی برای خود انتخاب کند که ما نیز این اطلاعات را به وزارت کشور داده تا باید تمام دخل و خرج تبلیغات خود را باید از آن طریق انجام دهد.
وی متذکر شد: از ساعت ۲۴ امروز به صورت قانونی تبلیغات شروع شده و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت اما در رابطه با آثار تبلیغاتی که در سال‌های گذشته برای بنر، جزوه و غیره متفاوت بود، این دوره شرایط فرق کرده و تمام آثار تبلیغات به استناد ماده شفافیت و ماده ۶۵ مکرر قانون نباید در اندازه بیشتر از ۷۰ در ۵۰ باشد.
فرماندار تبریز تصریح کرد: حدنصاب کسب نمایندگی ۲۰ درصد کل آرای ماخوذه و به‌عبارتی یک پنجم آرای ماخوذه صحیح می‌باشد.
مهدوی گفت: نامزدهای شهر تبریز در هر منطقه شهرداری می‌توانند یک ستاد بزنند ولی می‌توانند در هر منطقه دو ستاد اعم از بانوان و آقایان داشته باشند که البته باید محل ستاد را در دست نوشته و با اندازه تعیین شده مشخص کنند.
وی با تاکید بر اینکه عکس‌های کاندیداها باید برای سال‌جاری باشد، بیان داشت: تمام اوراق مشارکتی باید با تائید ستاد رصد تبلیغات در فرمانداری مشخص شود که البته این ستاد دارای کمیته‌های ویژه است.
فرماندار تبریز خاطرنشان ساخت: به نامزدها اعلام کردیم که باید عکس‌های خود را در محل‌های مجاز نصب کنند به‌طوریکه بنر به طول‌های غیرمجاز و در محل‌های نامناسب خلاف مقررات می‌باشد.
وی توضیح داد: در کل شهر تبریز کارتن پلاست‌هایی از سوی شهرداری خریداری شده و در محل مجاز نصب شده است و در محل‌های شخصی نیز باید با مالکیت فرد انجام گیرد.
وی یادآور شد: متولدین ۱۳۸۰/۱۲/۲ و قبل از آن امکان شرکت در انتخابات را دارند.

مهدوی با بیان اینکه در دوره‌های قبل به مهر شناسنامه توجه می‌کردند ولی الآن دستگاه احراز هویت تعیین می‌کند که این فرد سن لازم برای رای را دارد، فوت نشده و رای دیگری هم در شعبه دیگر نداده است، ادامه داد: شمارش آرا این دوره با دقت زیادی خواهد بود زیرا با هر قرائت شمارش، آن رای در سامانه با برگ رای وارد خواهد شد.
مهدوی تعداد کل واجدین شرایط برای شرکت در انتخابات حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۲۳۷ نفر اعلام کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]