- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

بیشترین میزان بارندگی در آذربایجان‌شرقی: تبریز، مراغه، شبستر، هریس و بستان‌آباد در صدر

آذرقلم: مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز، مراغه، شبستر، هریس و بستان‌آباد رکوردار بارش در 48 ساعت گذشته در استان بودند.

بیشترین میزان بارندگی 48 ساعت گذشته در آذربایجان‌شرقی

افشین ابراهیمی اظهار داشت: پیرو اطلاعیه و اخطاریه های این اداره کل، شرایط ناپایدار جوی از روز جمعه استان را تحت تاثیر قرار داد و باعث بارش برف و کولاک و کاهش دما شد.

وی با اشاره به بیشترین بارش در پی اطلاعیه و اخطاریه‌های صادر شده است، گفت: در اکثر مناطق استان در روزهای جمعه و شنبه شاهد بارش برف و کولاک بودیم اما بیشترین بارش از تبریز، مراغه، شبستر، هریس و بستان‌آباد با 20 اسنتی‌متر گزارش شده است.

ابراهیمی افزود: ارتفاع برف در 48 ساعت گذشته در جلفا ۶، اهر ٧، سراب ١۵، کلیبر ٩، میانه ١٣، مرند ١۵، ورزقان ١۵، عجب شیر ١٨، بناب ١۶،  چاراویماق ١١ و  ملکان  ١٨ سانتی‌متر گزارش شده است.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ‌‌‌‌‌میانه با دما‌‌ی یک درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ‌‌‌‌‌‌‌مرند با دمای منفی 6 درجه سانتی‌گراد سردترین نقاط استان بوده است.

ابراهیمی تصریح کرد: هوای استان در 24 ساعت آینده کمی تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر در برخی نواحی بارش پراکنده برف و مه خواهد و از روز دوشنبه با کاهش دما مواجه خواهیم بود.