- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

۱۶۰ روستای آذربایجان‌شرقی در محاصره برف

آذرقلم: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بارش سنگین برف روز و شب گذشته راه ارتباطی ۱۶۰ روستای استان را بست.

به گزارش آذرقلم به نقل از ایرنا ، اورجعلی علیزاده افزود: با توجه به تداوم بارش و لغزندگی راه ها عوامل راهداری با استقرار در راه های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز – زنجان در حال برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی هستند.
وی با بیان اینکه با تلاش راهداران تمامی راه های اصلی، فرعی و شریانی استان باز است، اظهار داشت: راهداران در ۴۸ ساعت گذشته به حدود ۱۰۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امداد رسانی کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در طول ۴۸ ساعت گذشته راهداران ۴ هزار کیلومتر از راه های اصلی استان را ۱۰ تا ۱۲ بار برف روبی کرده و با استفاده از پنج هزار و ۵۰۰ تن نمک و شن اقدام به نمک پاشی و شن پاشی راه های کرده اند تا از لغزندگی آن ها جلوگیری کنند.
علیزاده، با اشاره به اینکه ارتفاع برف در برخی نقاط شهرستان هشترود به بیش از ۳۵ سانتی متر می رسد، ادامه داد: هم اکنون تردد در راه های اصلی، فرعی و آزاد راه تبریز – زنجان به کندی و با استفاده از زنجیر چرخ میسر است.
وی یادآوری کرد: در صورت فروکش کردن بارش برف و کولاک و اتمام عملیات برف روبی راه های اصلی و فرعی، راهداران اقدام به بازگشایی راه های روستایی استان خواهند کرد.
علیزاده، ادامه داد: دو هزار و ۷۵۴ روستا در سطح استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آن ها مسدود می شود.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و دو هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.