- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

راه‌آهن میانه – بستان آباد تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

راه‌آهن میانه - بستان آباد اواسط آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسدآذرقلم: استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد: قطعه میانه – بستان‌آباد حداکثر در اواسط آبان ماه به بهره‌برداری برسد.

به گزارش آذرقلم به نقل از فارس، از بستان آباد، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن بستان آباد با اشاره به اینکه راه آهن میانه – بستان آباد تمام شده است، گفت: بهره برداری از این قطعه منوط به تکمیل ایستگاه بستان آباد و راه دسترسی به آن است.

وی افزود: ۹۵ درصد از کارهای عملیاتی ایستگاه بستان آباد تکمیل شده و تنها قسمت هایی از کارهای تاسیساتی آن در حال اجرا است.

پورمحمدی در مورد راه دسترسی ایستگاه بستان آباد گفت: بخشی از راه دسترسی را مسکن و شهرسازی بر عهده گرفته که کارهای عملیاتی آن نیز در حال اجرا است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم که قطعه راه‌آهن میانه – بستان آباد در کمتر از سه هفته توسط مقامات عالی رتبه کشوری افتتاح شود.

استاندار آذربایجان شرقی درمورد ادامه این قطعه تا تبریز گفت: قطعه بستان آباد به تبریز به طول ۴۲ کیلومتر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به نواقص عمده راه آهن بستان آباد به تبریز اشاره کرد و گفت: پل باسمنج و ایستگاه خاوران از نواقص این قطعه است که کارهای ابنیه پل باسمنج تقریبا تمام شده و ایستگاه خاوران به زودی به پیمان خواهد رفت.