- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تفاوت تراکتور امسال با تراکتور پارسال!

آذرقلم: تراکتور با این وضعیت دست‌کم شانس زیادی برای قهرمانی خواهد داشت. اگر هم قهرمان نشود قطعاً میلی‌متری خواهد بود.

به گزارش آذرقلم به نقل از خبر ورزشی، تفاوت تراکتور این فصل با تراکتور فصل گذشته در نتیجه نیست. تراکتور فصل گذشته اگرچه در هفته‌های ابتدایی امتیاز از دست داد، اما به سرعت مدعی قهرمانی شد و تا هفته‌های پایانی این وضعیت را داشت. تفاوت تراکتور این فصل با تراکتور فصل گذشته در آرامشی است که تیم دارد. تیم تراکتور فصل گذشته هم پرمهره بود و حتی می‌توانست قهرمان شود، اما خودزنی کرد و دستاورد این خودزنی ابتدا از دست دادن جام و در ادامه سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا بود، اما تراکتور این فصل اصلاً شبیه تراکتور فصل گذشته نیست و این به خاطر حضور مصطفی دنیزلی در رأس کادر فنی تیم است. مربی باتجربه‌ای که فوتبال ایران را به خوبی می‌شناسد.
تراکتور با این وضعیت دست‌کم شانس زیادی برای قهرمانی خواهد داشت. اگر هم قهرمان نشود قطعاً میلی‌متری خواهد بود. به دلیل کسب یک امتیاز کمتر یا تفاضل گل کمتر و این‌طور نیست که به هفته‌های پایانی می‌رسیم علاوه بر از دست دادن جام قهرمانی، مدام در جدول رده‌بندی نزول کند و در ادامه لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهد. البته باید به این نکته به صراحت اشاره کرد که تراکتور برای قهرمان شدن باید تهاجمی‌تر شود چراکه در دوئل قهرمانی تفاضل گل مهم است. اشکالات تراکتور البته با آرامشی که تیم دارد قابل رفع است. این فصل این‌طور نیست که تماشاگر وارد زمین شود و با بازیکن شاخص تیم درگیر شود. تماشاگر روی سکو تشویق می‌کند و بازیکن در زمین نهایت تلاش خود را به‌کار می‌گیرد که پیروز شود. این بهترین فاکتور برای موفقیت است. احترام تماشاگر به تیم تلاش تیم را به همراه دارد و تراکتور با این فرمول شانس زیادی برای قهرمانی خواهد داشت.
البته از تفاوت‌های تراکتور این فصل به نسبت فصل گذشته می‌توان به ساختار خوب دفاعی تیم اشاره کرد. تراکتور همانند سپاهان در بازی‌های سپری شده گل نخورده است. هر چند همان‌طور که اشاره شد باید در فاز تهاجمی قوی‌تر عمل کند. زدن ۴ گل در ۶ بازی نمی‌تواند آمار خوبی برای تیم مدعی قهرمانی باشد. این آمار نشان می‌دهد معدل گل زده تیم در هر بازی یک گل نیست. هر چند در فوتبال کسب امتیاز از تعداد گل مهمتر است، اما همان‌طور که اشاره شد در رقابت‌های نزدیک تفاضل گل در قهرمانی دخیل است.