- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

ریزش کوه در شهرک باغمیشه تبریز/ 50 واحد مسکونی تخلیه شد+ تصاویر

ریزش کوه در شهرک باغمیشه تبریز+ عکس و فیلمآذرقلم: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز از ریزش کوه در خیابان ولی‌پور واقع در شهرک باغمیشه تبریز خبر داد.

به گزارش آذرقلم، محمد قلیزاده با اشاره به اینکه ریزش کوه موجب مسدود شدن مسیر خیابان شده، اظهار داشت: با اعلام وقوع این حادثه نیروهای امدادی آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون گزارشی از صدمات جانی وجود ندارد اما این محل برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی خالی از سکنه شده است.

اعلام دلایل ریزش:

فرماندار تبریز دلایل ریزش کوه در باغمیشه تبریز را اعلام کرد. بهروز مهدوی در خصوص ریزش کوهی در باغمیشه تبریز گفت: انباشت آب در قسمت های بالایی کوه باعث ایجاد رانش شده است.

ساکنان این محدوده خانه های خود را ترک کرده و انتشعابات گاز، برق این منطقه نیز قطع شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است و شورای بحران در مورد این حادثه تشکیل می شود.

وی در خصوص زمان بازگشایی این خیابان نیز گفت: ریزش فعلا ادامه داشته و امکان برداشت خاک از این محدوده وجود ندارد.

ریزش کوه در باغمیشه تبریز/ احتمال گیرکردن یک خودرو زیر آوار

دلایل ریزش کوه در باغمیشه تبریز مشخص شد

شهردار تبریز: محل وقوع ریزش کوه در تبریز ایمن سازی می شود

محل وقوع ریزش کوه در تبریز ایمن سازی می شود

 شهردار تبریز با بیان اینکه محل وقوع ریزش کوه در تبریز ایمن سازی موقت می شود، گفت: آوار برداری محل به محض پایدار شدن شرایط آغاز می شود.

ایرج شهین باهر در بازدید از محل ریزش کوه در شهرک باغمیشه تبریز اظهار داشت:‌ آوار برداری این حادثه به محض پایدار شدن شرایط آغاز می شود.

شهین باهر افزود: متاسفانه در گذشته توجه ویژه ای به موضوع پایدار سازی جداره های موجود در شهرک باغمیشه نشده است. از حد غربی تا حد شرقی این شهرک جداره ها پایدار سازی نشده است.

شهردار تبریز ادامه داد: این حادثه فرصت مناسبی را برای پیگیری اداری و قضایی قصور شرکت هایی که این شهرک را تفکیک کرده اند، است.

تخلیه 50 واحد مسکونی

محمدباقر هنربر مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در گفت و گو با مهر از تخلیه ۵۰ واحد مسکونی خبر داده و اضافه کرد: حدود ۵۰ واحد مسکونی تخلیه شده که در صورت وجود نظرات کارگروه ‌ها، بقیه منازل نیز تخلیه خواهد شد.

وی افزود : کارشناسان زمین شناسی علت ریزش کوه را سستی و ناپایداری خاک اعلام کرده‌اند که هم چنان ادامه دارد؛ منطقه باغمیشه روی خط گسل قرار دارد و به دلیل تخصصی بودن بحث، نیاز به بررسی بیشتر بوده تا نتیجه نهایی اعلام شود.

به گفته یکی از ساکنان این منطقه،بیش از یک هفته است که این کوه علایم ریزش را نشان می داد و امروز این ریزش به طور بی سابقه ای رخ داد.

اهالی خیابان شهید ولی پور واقع در شهرک باغمیشه دو روز است که به علت شدت گرفتن ریزش کوه در ترس و وحشت به سر می‌برند.