- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تعریض جاده شبستر _ تسوج در دست انداز بودجه و بی توجهی مسئولان!

آذرقلم: سالهاست که محور شبستر به تسوج در نیمه راه تعریض مانده و آبی از مسئولان اداره راه و نماینگان فعلی و قبلی منطقه برای آن گرم نمی شود. اما شاید در این ماه های باقی مانده تا انتخابات شاید دل کسی به حال این جاده و مردمان این شهرستان بسوزد!

به گزارش آذرقلم، وقوع تصادف‌های متعدد خسارت‌بار و گاه مرگ‌بار در محور تسوج ـ شبستر، به اخباری عادی برای مردم این منطقه تبدیل شده است گویی به این اخبار و اعداد و ارقام عادت کرده‌ایم. اگر چند نمونه از این اخبار را در کنار هم بگذاریم اصلی‌ترین سئوال پیش کشیده می‌شود که علت بروزشان چیست برای جلوگیری از وقوعشان چه باید کرد و سهم هریک از ما در این میان چیست.

شهرستان شبستر به عنوان یکی از شهرستان‌های استان از موقعیت خاصی با دارا بودن 9 شهر و 72 روستا و جمعیتی بالغ بر 125 هزار نفر برخوردار است. بر همین اساس رسیدگی و توجه ویژه به راه‌های ارتباطی این شهرستان از اولویت‌هایی است که گرچه اقداماتی برای بهبود آن صورت گرفته اما هنوز توقعات مردم و مسافران جاده‌ها برآورده نشده است.

پروژه چهاربانده کردن مسیر جاده صوفیان ـ تسوج از سال‌ها پیش آغاز شده و اینک در مسافت 90 کیلومتری محور شبستر ـ تسوج ـ سلماس 33 کیلومتر آن در حوزه آذربایجان غربی و 57 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی قرار دارد تنها قطعه اول آن یعنی شبستر تا پیچ «شیخ ولی» آغاز شده و آن هم به کندی پیش می‌رود.

هر هفته شاهد وقوع تصادفات مرگبار جاده‌ای در این مسیر هستیم. با این حال شناسایی و اصلاح برخی نقاط حادثه‌‌خیز این جاده به ویژه در ورودی شهرهای شندآباد، خامنه، کوزه‌کنان، بندرشرفخانه و تسوج و نیز روستاهای واقع در این محور ضروری است .

نمی دانیم، آمار کشته ها و معلولان و خسارت های مادی و روحی ناشی از تصادفات جاده ای این محور باید به چه رقم و عددی برسد تا مسئولان دست به کار شوند و سنگ بزرگ پیش روی این جاده را بردارند.

از طرفی با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخاباتی و حضور پررنگ و پرعکس و فیلم برخی ها! انتظار می رود حداقل برای بهره برداری های تبلیغاتی و انتخاباتی هم که شده این پروژه در راه مانده را به سرانجام برسانند تا هم فال باشد و هم تماشا! هم خیری از آنها به مردم منطقه برسد و هم خودشان در سایه تبلیغات اتمام این پروژه به نان و نوایی برسند!

با توجه به نقش موثر این راه‌ها به عنوان محور ارتباطی استان با استان همجوار آذربایجان‌غربی، امید است که مسئولان با رصد موضوع و تسریع در اقدامات مربوطه، با عزم جدی و مدیریت جهادی به اتمام چنین پروژه‌هایی همت گمارند.