- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: هزینه های درمانی، آلرژی پزشکان به پوز، وصیت یک گدا و فرار مالیاتی پزشکان!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

آلرژی پزشکان به پوز!
سازمان امور مالیاتی: حدود ۸۰ درصد از پزشکان در فراخوان ثبت نام کارتخوان، به قانون تمکین نکرده اند.
طرح: مازیار بیژنی

یادمون نره| وزیر صنعت: رنو و پژو، بروند و دیگر برنگردند!
روحانی در مناظره انتخاباتی 96: یه اتومبیل با فرانسوی‌ها با هم می‌سازیم. امروز 40 – 60 هستیم و بعد به 70 -30 می‌رسیم… این وعده‌ای است که ما به مردم دادیم. ما فقط وعده ندادیم، ما عمل کردیم /

صالحی نیا معاون وزیر: قرارداد با پژو بهترین قرارداد تاریخ خودروی ایران است!/هاشم یکه‌زارع مدیر سابق ایران خودرو: قرارداد با پژو مانند قراردادهای گذشته نیست که پژو یک‌باره بازار ایران را ترک کند…/

رحمانی، وزیر صمت: “رنو و پژو خیلی بد با ما رفتار کردند، هیچ شریکی با شریکش اینگونه رفتار نمی‌کند. گفتیم که بروند و دیگر هم برنگردند. یعنی اگر تحریم هم برداشته شود اینها جایی در ایران نخواهد داشت!

خاطرات جاده شمال محاله یادم بره!

پایان فصل سفرهای تابستانی برای مردم که بیشتر با خاطراتی از ماندن در ترافیک سنگین جاده‌های منتهی به شمال کشور همراه بود و همچنین آغاز سال تحصیلی جدید با کلاس‌های انشاء و موضوع همیشگی «چگونه تابستان خود را گذرانید؟»، سوژه کارتونی از محمدرضا میرشاه ولد در روزنامه شهرآرا شد.

تابستان خود را چگونه در جاده شمال گذراندید؟!

نتیجه شناورشدن ساعت کاری در مهرماه!
پیشنهاد شناور شدن ساعات کاری ادارات در هفته اول مهر ماه از سوی شهرداری تهران برای کاهش ترافیک شهری در روزهای آغاز مدارس و دانشگاه‌ها، سوژه کارتون محمدرضا ثقفی در «شهرونگ» شد.

اینم نتیجه شناور شدن ساعت کاری در هفته اول مهرماه!

پشت‌پرده فرار مالیاتی پزشکان لورفت!
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته که پزشکان در اظهارنامه مالیاتی خود، میزان درآمد ماهانه‌شان را کمتر از ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرده‌اند…در ضرب‌العجل تعیین شده از سوی سازمان امور مالیاتی نیز تنها ۲۰ درصد از پزشکان در مطب‌های خود دستگاه کارتخوان را نصب کرده‌اند. این موضوع سوژه کارتونی از علیرضا پاکدل در خبرآنلاین شد.

پشت پرده فرار مالیاتی پزشکان را ببینید!

عاقبت کشیدن سیگار الکترونیکی!
ثبت اولین مورد مرگ و میر ناشی از مصرف سیگار الکترونیکی از سوی مقامات بهداشتی آمریکا، سوژه کارتونی از جف کوتربا در سایت کگل شد.

اینم عاقبت کشیدن سیگار الکترونیکی!
متلک خاوری به رئیس جمهور فیلیپین!
رئیس جمهور فیلیپین گفته که مردم می‌توانند به مسئولان فاسد شلیک کنند. این موضوع به همراه اظهارنظر شان پن درباره نقش محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقچی سوژه طنز شهرونگ شد.

دریافت هزینه درمان در قالب خدمات فنی!
برخی از پزشکان در اعتراض به پایین بودن تعرفه‌های درمانی هشدار دادند اگر تعرفه‌ها اصلاح نشود در قالب هزینه‌های فنی از مردم پول میگیرند بدون اینکه کسی متوجه شود.
طرح: مازیار بیژنی

وصیت ویژه یک گدا به فرزندانش!
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفته به زودی مشخصات متکدیان به همراه اسکن قرنیه چشم و اثر انگشت در سامانه جامع آسیب‌دیدگان اجتماعی ثبت می‌شود تا اگر فردی از تکدی‌گری در استانی ناامید شود و به استان دیگری مهاجرت کند، استان مقصد متوجه شود که او سابقه‌دار است../ علیرضا پاکدل

وصیت یک متکدی موفق به فرزندانش!

جان بولتون به دنبال شغل جدید!
اخراج جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به دستور ترامپ سوژه کارتون مهدی عزیزی با انتشار در «شهرونگ» شد که با اشاره به این موضوع و آینده پیش روی این سیاستمدار جنگ‌طلب پرداخت.

ببینید: جان بولتون به دنبال شغل جدید!

 

آخرین تصویر از جان بولتون هنگام اخراج از کاخ سفید!
جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا که همواره با تصمیمات و سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌اش شناخته می‌شد، بالاخره از کاخ سفید اخراج شد. / مهدی عزیزی

آخرین تصویر از جان بولتون هنگام ترک کاخ سفید!

دو دهه دام مذاکره!

این 3 کاریکاتور را علیرضا ذاکری طی سال‌های 2003 تا 2019 طراحی کرده، نشان از آن دارد که رؤسای جمهور آمریکا همواره پیشنهاد مذاکره با ایران را قلدرمآبانه مطرح کرده‌‌اند در حالی که برای جلب افکار عمومی و موفقیت در انتخابات، به‌شدت نیاز به ارتباط و مذاکره مستقیم با ایران دارند!

طرح: علیرضا ذاکری

ترامپ در حال کشیدن مسیر حرکت طوفان!

ماجرای ادعای ترامپ مبنی بر قرار داشتن بخشی از ایالت آلاباما در مسیر طوفان دوریان، و انتشار نقشه‌ای از مسیر این طوفان که با رسم خطی در نقشه تلاش داشته صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا را تایید کند، این روزها به داغ‌ترین موضوع میان کاربران اینترنت تبدیل شده است. سایت کگل نیز با انتشار کارتونی به این موضوع واکنش نشان داد.